Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[windows 2008 r2 RDS] Geen connectie na installeren license

Pagina: 1
Acties:

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Ik heb bij een klant een windows 2008 omgeving geplaatst, om er zeker van te zijn dat we de juiste software te hebben geinstalleerd voor de werking van de servers zijn deze servers voorzien van tijdelijke licentie's RDS is in grace period getest.

Alles werkte naar behoren, we hebben de licenties aangeschaft en geinstalleerd. De RDS CALs zijn per device aangeschaft. Na het activeren van de license krijg ik op de clients nu de melding dat deze geen conectie kunnen maken met de server. "This computer could not connect to the remote server"

De clients zijn Thin Clients op basis van Linux, hangen niet in het domein.
Ik mis nu alleen het punt waarom na het installeren van de CALs de devices geen verbinding meer kunnen maken.

Zie ik iets over het hoofd?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

kan je met een windows computer wel remote connecten via een beheerders account?

• To_Tall
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 00:19:
kan je met een windows computer wel remote connecten via een beheerders account?
Als ik een consol sessie start wel.
Ik heb geen machines in het domein hangen. Ik denk zelf dat dit het probleem is. indien er user cals aangeschaft waren was dit probleem denk ik niet opgetreden. Alleen 20 opvarende en 5 TC's keuzen was om dan voor device te gaan ipv user

Zit ik goed? Zo ja dan moet ik kijken hoe we de clients in het netwerk kunnen registren.

• To_Tall
Waarschijnlijk het pijn punt gevonden :+

Je moet na het installeren van de licenses ook de aangeven welke server de licenses server is.
Hellaas is het systeem geinstalleerd op een schip, deze ligt nu ergens in Brazil, over 30 dagen verwacht ik deze weer in rotterdam.

baas heeft het onder de noemer opstart issues weten te laten vallen :+ Klant akkoord moet helaas nog even wachten....

Verwijderd

Jup dit inderdaad nodig als de License server geen DC is :)

Is die server op dat schip niet remote te beheren?

• To_Tall
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:41:
Jup dit inderdaad nodig als de License server geen DC is :)

Is die server op dat schip niet remote te beheren?
We hebben Fleet BB aanbord. Alleen per MB geloof ik iets van 15 Euro.. niet te betalen. Ik ben wel iets aan het opzetten alleen de Kaptein weet niet hoe hij mij moet laten connecten met het systeem. Ik zal dus uiteindelijk teamviewer achtig iets moeten gaan gebruiken.

Verwijderd

ah, ja het is maar wat ze er voor over hebben :)
Pagina: 1