Asus M2N-MX boot niet na verwijderen Parhelia

Pagina: 1
Acties:

• bwx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-01 13:21
Toen ik eerder deze week een matrox parhelia APVe installeerde kreeg ik bij booten niks noppes nada. Na de kaart eruit te halen, startte ik opnieuw op, maar geen welbekend POST-screen.
Met installatie mss iets mis gedaan, dus alles eruit, op basics na (is met onboard grafische kaart) en zonder ram de piepjes dat er geen RAM in zit. Dus een latje erbij, en jawel, de pc boot. Mss iets mis met geheugen denk ik dan, maar 4 latjes ram later werkt alles weer als voorheen. De Parhelia er terug in, en weer niks. De parhelia eruit, en opnieuw niks. Proberen booten met 1 lat ram, niks. Alle ram eruit, herstart, en jawel, de biepjes voor geen ram. Alle ram er weer in, PC werkt weer als voorheen.

Hier snap ik dus niks van. Mijn volgende poging ging biosreset zijn, maar gezien alles werkt heb ik dit niet gedaan.

Nu de vraag: dat de parhelia incompatibel is met mijn mobo, daar wil ik nog mee leven (is nochtans PCIe x16 slot), maar dat ik pas weer kan booten nadat alle ram er uit is gehaald en geboot zonder ram, vind ik echt vreemd. Zou er iets gaar zijn aan het mobo? Conflicten op ramlanes tov PCIe x16? Of maak ik mij zorgen om niks