Vakantie naar Amerika -> Spullen van hier meenemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.104 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02 09:25
Goedenavond allemaal,

Ik ga over enige dagen op vakantie naar Amerika, en ik ben op zoek naar enige informatie over het volgende. De douane schijnt extra streng te controleren op in Amerika gekochte spullen. Nu heb ik geen problemen met het betalen van invoerrechten over eventueel gekochte spullen, maar hoe zit het met spullen die ik al heb en meeneem vanaf hier? Moet ik bewijzen dat ik die niet net heb aangeschaft?

Als iemand hier ervaringen mee heeft; erg bedankt.

Léon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 17:58

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad, enkele keren heen en weer geweest. Als je twijfelt over bepaalde zaken gewoon het volgende doen:

Nederland -> Amerika: Kopie aankoopbewijs mee
*snip* belasting ontduiken doen we niet aan

Daarnaast mag je ook tot een x bedrag (200 of 400 honderd euro, weet dit niet zeker) importeren zonder problemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 10:29 ]

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:19

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb het nooit meegemaakt maar op zich is het gewoon heel erg handig om van alle dure spullen (lees bijv. een gloednieuwe macbook) ff een aankoopbewijsje (of een kopie) mee te nemen. Zo gedaan en scheelt gedoe

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vanuit de VS mag je iets van 420 euro aan spullen meenemen oid(staat op douane site),verder heb ik nooit problemen gehad met spullen van hier.
Ze kunnen trouwens zien waar het vandaan komt dmv serienummers/productie land etc etc,dus zou geen probleem mogen zijn

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Er komen volgens mij zoveel laptops en macbooks voorbij, zolang het niet in een nieuwe verzegelde doos zit gaan ze er niet om vragen, veel te veel werk. Als je uit Turkije komt dan moet je oppassen met je nep t-shirts, maar uit de US ben ik nog nooit gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 17:58

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Megamind schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:39:
Als je uit Turkije komt dan moet je oppassen met je nep t-shirts, maar uit de US ben ik nog nooit gecontroleerd.
Dit is niet geheel correct. Volgens mij worden twee a drie nep dingen gedoogd, zie: http://www.douane.nl/part...e/reizigersbagage-12.html.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02 09:25
Bedankt voor het reageren allemaal. Ik ga een aantal facturen bij elkaar zoeken, en dan moet het wel lukken.

De vrij in te voeren waarde is trouwens E 430,- (http://www.douane.nl/part...e/reizigersbagage-05.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even rucksigtloss een hele zwik berichten naar de TC gemoved.

De TS heeft een duidelijke vraag: hij wil voorkomen dat de douane hem tegenhoudt en hij over in NL gekochte producten nogmaals belasting moet betalen. In plaats van in te haken op deze discussie gaat dit topic naar een topic over het omzeilen van invoerrechten en wat te doen met aankoopbonnen. Er zaten wat interessante posts bij, maar die leken volledig buiten de context als ik de posts over belastingontduiking weghaalde. Excuses aan degenen die een post missen die toegevoegde waarde had.

Aangezien dit topic niet de goede kant op gaat (niets ten nadele van de TS, maar zuiver vanwege mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en vast gaan klagen als er wat mis is met hun product) en de vraag van de TS is beantwoord, gaat deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.