windowserver 20% cpu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 15:07
Is het normaal dat waneer ik bijvoorbeeld een scherm wat heen en weer drag, dat de windowserver process dan naar rond de 20% cpu gaat? Je zou denken dat die alles wel over de gpu zou laten lopen...

Ik heb een nieuwe macbook pro 13inch

[ Voor 22% gewijzigd door ro8in op 03-08-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|Gebruik je je mac als windows server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:05:
|Gebruik je je mac als windows server?
Windowserver process is de gene die alles regeld betreft je videokaart. Je programma's praten tegen windowserver en windowserver praat tegen je videokaart.

Heeft niks met MS windows te maken verder.

Wat je kan doen is dus ff activity monitor aanzetten en dan een window beetje heen en weer slepen of iets en dan kijken hoeveel cpu windowserver gebruikt. Bij mij gaat die dan zo richting de 20% zodra ik niks doe gaat die wel weer netjes naar 0%.. Vraag me dus af of het normaal is dat die richting de 20% gaat.. Lijkt erg veel..

[ Voor 32% gewijzigd door ro8in op 03-08-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-10 13:14

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Heb je je video drivers geinstalleerd? Bovendien raad ik je aan [Mac] voor je topic titel te zetten ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
Ventieldopje schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:11:
Heb je je video drivers geinstalleerd? Bovendien raad ik je aan [Mac] voor je topic titel te zetten ;)
Ik heb hem gerwoon zo draaien zoals die uit de winkel kwam. Alleen nog OSX Lion geinstalleerd laatst
Hoeveel cpu gebruikt die bij jouw dan als je iets op het scherm doet?

Kan de titel niet meer wijzigen :(

[ Voor 4% gewijzigd door ro8in op 03-08-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
Niemand die even kan kijken hoeveel cpu er bij hem/haar word gebruikt door windowserver wanneer er beweging op het beeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:46

Quakie

quakelen

zal het vanavond voor je doen. Had het al gedaan, maar heel het process kwam niet naar voren (en stond op alle processen laten zien).

Als load daarna gelijk weer daalt is er toch niks aan de hand? hoe werking precies gaat weet ik niet maar lijkt me wel logisch dat je iets van een load hebt. Het moet tenslotte verwerkt worden en doorgegeven worden aan cpu or gpu. Dat laat ik maar even in het midden. Zolang die maar geen continue load heeft van 20%.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10 20:49

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik zou me er niet druk om maken, is toch geheel normaal dat dit gebeurt en zal bij iedereen zo zijn. Belangrijkste is de CPU tijd die hij gebruikt en dat is maar weinig. Redelijk vanzelfsprekend als je op het scherm zaken gaat verplaatsten dat dit CPU tijd van een proces zal vragen.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Pagina: 1