Nieuwe Hi Fi / home cinema opstelling

Pagina: 1
Acties:

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:28
Hallo all,
Ik kan geen algemeen topic vinden over complete Hi Fi / Home Cinema opstellingen. Er is wel een topic waarin gevraagd wordt om een beoordeling, maar die is vrij nieuw en daar wil ik niet in inbreken met mijn eigen verhaal. Tevens zal mijn verhaal ook over andere zaken gaan dan alleen Hi Fi.

Ik wil graag een nieuwe video / audio omgeving kopen. Ik heb al een samsung LE40A557 Full HD TV met 3 HDMI ingangen, en een PS3. Ik heb tevens boxen van een nu kapotte LG home cinema receiver (palen) in de kamer staan.

Films die ik download speel ik via een HDMI kabel af tussen de PC en TV. De PC moet dus aan staan en daar wil ik vanaf. Daarnaast wil ik een nieuwe receiver kopen van Onkyo. Twijfel tussen de TX-SR508 en de TX-NR509, waarbij de laatste ook een netwerk aansluiting tot de mogelijkheid heeft.

Ik zit te denken aan een opstelling met: Een LaCie 1 TB HD met netwerkaansluiting. Download content komt op de schijf en zou ik via het netwerk aan kunnen roepen.
Een AC Ryan Playon HD2 om de content van de HD af te spelen.
Een Onkyo versterker.
PS3 en de TV.

Is dit een goeie opstelling? Er zijn namelijk ook mediaspelers met een HD erin. Zou ik een mediaspeler met HD net zo kunnen gebruiken als de LaCie HD? Dat films eigenlijk al rechstreeks naar de HD in de mediaspeler gedownload worden?

Is het mogelijk de PS3 alleen via een HDMI kabel aan te sluiten op de receiver? Ik heb dan geen optische kabel nodig. Of moet de PS3 met HDMI op de TV aangesloten worden?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Uit je verhaal haal ik niet of je een subwoofer hebt of niet. Maar een losse receiver heeft geen aansluiting voor een passieve subwoofer die je vooral bij de kant-en-klare setjes ziet. Op een receiver sluit je een actieve subwoofer aan. Wellicht wat om rekening mee te houden.
technoaddict schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:57:Is dit een goeie opstelling? Er zijn namelijk ook mediaspelers met een HD erin. Zou ik een mediaspeler met HD net zo kunnen gebruiken als de LaCie HD? Dat films eigenlijk al rechstreeks naar de HD in de mediaspeler gedownload worden?
Ja, dat werkt hetzelfde. Dingen als de Popcornhour, Dune en dergelijke zijn dan eigenlijk gewoon twee-in-één.

Ik zou me ook niet te blind staren op de netwerkpoort op een receiver. Het is handig voor updates, maar verder vind ik het geen meerwaarde bieden. Dedicated apparaten als een mediaspeler leveren over het algemeen toch wat meer mogelijkheden. Zo stream ik tot op heden alleen audio en daar heb ik een Squeezebox voor. Werkt toch wat makkelijker dan direct via de receiver. Althans, zo ervaar ik het.
Is het mogelijk de PS3 alleen via een HDMI kabel aan te sluiten op de receiver? Ik heb dan geen optische kabel nodig. Of moet de PS3 met HDMI op de TV aangesloten worden?
Als je een receiver hebt met HDMI Processing (wat tegenwoordig voor 99,99% zeker is) dan kan je gewoon alles met HDMI naar de receiver aansluiten en met één HDMI-kabel naar de TV. De receiver haalt de audio uit het signaal en speelt het af, video wordt naar het aangesloten apparaat op HDMI out doorgestuurd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Je kan ook je PS3 als mediaserver gebruiken hè.

Verder wat FeaR zegt. Ik zou inderdaad andere speakers halen.