Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-05 13:36
Ik ga binnenkort verhuizen naar een studentenkamer en zit te twijfelen over het volgende:
Moet ik een tv aanschaffen of toch een monitor en dat als tv gebruiken?
TV: Samsung LE22C450 (22", €212)
monitor: Samsung Syncmaster P2470HD (24", €204) of P2270HD (22", €160)

Wil de 'tv' vooral gebruiken om mijn Xbox 360/PS3/Wii erop aan te sluiten...

Heb nu een iMac 27" uit 2010, die neem ik ook mee denk ik, maar deze komt op mijn bureau te staan...
Omdat deze helaas geen TV-ingang en ook geen HDMI-ingang voor game consoles heeft :(

Dus wat zouden jullie aanraden? Is de TV-ervaring op een monitor net zo goed als een echte TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Maxi86 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 20:20:
Ik ga binnenkort verhuizen naar een studentenkamer en zit te twijfelen over het volgende:
Moet ik een tv aanschaffen of toch een monitor en dat als tv gebruiken?
TV: Samsung LE22C450 (22", €212)
monitor: Samsung Syncmaster P2470HD (24", €204)

Wil de 'tv' vooral gebruiken om mijn Xbox 360/PS3/Wii erop aan te sluiten...

Heb nu een iMac 27" uit 2010, die neem ik ook mee denk ik, maar deze komt op mijn bureau te staan...
Omdat deze helaas geen TV-ingang en ook geen HDMI-ingang voor game consoles heeft :(

Dus wat zouden jullie aanraden? Is de TV-ervaring op een monitor net zo goed als een echte TV?
1 ding: gamen op een tv vind ik niets, tv op monitor: zolang het HDMI wordt aangesloten OK, maar monitor heeft geen scart/tv-uitgang

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
de Syncmaster heeft een TV tuner... je kunt toch gewoon daarop je TV-kabel aansluiten en dan TV kijken?
of mis ik hier iets? dus volgens mij heb je geen scart nodig...

en ik vind de exclusieve console games zeker de moeite waard... dus gamen op home consoles is voor mij zeker relevant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
heeft iemand iets nuttigs te zeggen over TV kijken en bijv Xbox 360 aansluiten op monitor ten opzichte van een standaard TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 11:46

FeaR

In GoT we trust

Waar volgens mij vooral het verschil in zit tussen een reguliere TV en de Samsung Syncmaster is dat je het met de Samsung Syncmaster hebt over standaard PC-scherm (met TN-paneel) en een ingebouwde tuner. Qua beeld en kleuren is dit dus niet te vergelijken met een echte TV. Mits de TV wel een goed paneel heeft, want er zijn merken die voor de kleinere formaten TV's (tot 26") ook mindere panelen gebruiken. Dus ik zou wel even kijken of er in de Samsung LE22C450 een beter paneel zit. Grote kans dat het niet veel beter is dan wat er in de Syncmasters zit.

Als ik zou moeten kiezen tussen gamen op mijn TV of op mijn Samsung Syncmaster dan zou ik het wel weten. Dat zou voor 100% de TV zijn: betere kijkhoek, betere kleuren en gewoon mooier beeld. Maar goed, ik wil dan ook van mijn TN-paneel af en naar een H-IPS paneel.

Moet het overigens rond deze prijs en formaat zijn? Want anders zou je ook naar Sony kunnen kijken. Die hebben 26" TV's welke echt volwaardig TV zijn. Dus geen goedkope panelen en echt meerwaarde tegenover een TN-paneel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
Wat wordt verstaan onder een goed paneel? En hoe wil je het paneel van een TV vergelijken met een monitor? of zijn ze hetzelfde?
ik heb me vooral laten leiden door de reviews vd Consumentenbond en de Pricewatch om tot de Samsung monitoren en tv te komen.
wat ik ook interessant vind is de SyncMaster T27A950 (pricewatch: Samsung Syncmaster T27A950), maar deze heeft ook een TN-paneel...

en kun je me aub laten weten welke Sony toestel je precies bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 11:46

FeaR

In GoT we trust

Een goed paneel is naar mijn mening alles wat geen TN is. Het gaat er hier juist om dat de Samsung Syncmaster P2470HD een gewoon PC-scherm is met ingebouwde tuner. Ik zou dat dus geen TV noemen. Een TV maakt gebruik van andere panelen met betere kleurweergave. En veelal ook software om beelden vloeiend weer te kunnen geven (niet dat je dat voor gamen wilt gebruiken). Ik zou als TV nooit er eentje willen hebben met TN-paneel, dat ga je zien in de kijkhoek van het scherm en de kleurweergave. Iets als een pricewatch: Sony Bravia KDL-24EX325 is een echte TV en geen PC-scherm met tuner er in. Ik weet niet wat voor scherm er in een pricewatch: Samsung LE22C450 zit, maar grote kans dat het een TN paneel is. Kan haast ook niet anders voor die prijs en opties. Dus volgens mij verschillen de drie "TV's" die je hebt gekozen niet extreem veel. Volgens mij allemaal als basis een TN-paneel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
hmmm, ik denk dat ik in de winkel maar eens ga vragen of ze me het kunnen demonstreren, TV kijken op een monitor... het belangrijkste voor mij is de mogelijkheid om er TV op te kunnen kijken en te kunnen gamen...

want eerlijk gezegd kijk ik uberhaupt al weinig TV, veel doe ik gewoon op de PC (uitzending gemist) of live streamen...
bovendien vind ik een monitor handiger omdat ik dan die als 2e scherm naast mijn 27" iMac kan plaatsten, om te multi-tasken... of kan dat ook met een TV (mbv een mini-displayport to HDMI/VGA adapater)?

• olaf0416
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-11-2021
Voor gamen is een tn paneel beter dan ips, tn paneel hebbe veel vluggere reactie tijd.
Maar als beeld kwaliteit belangrijker is voor jou dan zoiezo voor ips gaan.
Pagina: 1