Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week een andere router gekocht; de Netgear Router WNDR3700-100PES WLAN 300Mbit, 4P Switch om precies te zijn, omdat ik eerst een Linksys had die alsmaar traag en onbetrouwbaar was; geen wonder, maar dat terzijde. Nu wil ik onderling bestanden wisselen, en/of bestanden op onze externe harde schijf d.m.v. ons lokale netwerk. Ik heb een Western Digital 1TB externe harde schijf aan de router hangen, maar als ik daar bestanden op wil zetten vanaf mijn computer (wireless met een 300mbit netwerkadapter), kom ik hooguit aan de 1MB per seconde, terwijl als ik naar mijn status kijk van mijn adapter, de adapter een snelheid aangeeft van 250 Mbit/s, theoretisch zou het dan toch met 250/8 31,25 MB per seconde moeten gaan, en dus niet zo ontzettend lang duren om er bijvoorbeeld een filmpje op te zetten?
Wie kan mij helpen?!

groeten,
Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je theoretische berekening klopt al niet omdat het half duplex is en geen full duplex.
Daarnaast zijn veel routers ook niet bepaald snel met het schrijven naar USB toe, grote kans dat die router daar ook niet goed in is. Sowieso zou je niet meer dan 10MB/s schrijf en lees zullen halen, hoewel 1MB/s wel erg traag is. Heb je die snelheden ook met een UTP verbinding?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UTP verbinding kan ik nu even niet checke,, pc is bezet namelijk, mijn pc staat boven (hooguit 10m; diagonaal van de router af), maar er staat ook een pc vrijwel naast de router die ook d.m.v wifi verbonden is, ook die komt bijna niet boven de 1 mb (down- en uploaden).

EDIT:
Net even gekeken, het is net zo snel (traag dus) als draadloos.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook heb wisselen van bestanden van en naar pc's binnen het netwerk gaat met dezelfde snelheid (traag dus). met een 300mbit router zou dit toch veel sneller moeten gaan?

Er zit wel verschil in downloadsnelheid van het internet, met LAN download ik 1.7 mb/s, en met wifi 1.1 mb/s, dit zou toch ook minstens aan elkaar gelijk zijn?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welke beveiliging? Welke apparatuur? Ander kanaal geprobeerd (inSSIDer om te zien wat enigszins vrij is) etc. etc.

Aan de USB poort gekoppelde apparatuur is op deze router niet snel nee. Rond de 3 MB/sec als ik de meesten mag geloven (heb dezelfde router maar niets aan USB hangen). Je snelheden intern zouden wel wat hoger moeten zijn via wifi, als je via LAN met 1,7 MB/sec kan downloaden moet dat via wifi an sich ook geen probleem zijn.

Verbind je dan via G of N? En, zoals gezegd, wifi is half-duplex. 300 Mbit max. is dus 150 in het echt, en minus wat overhead etc. etc. hou je stukken minder over. Voor Wifi G geldt 54 Mbit max, half duplex dus 27 Mbit/sec en dan overhead, kom je om en nabij op de 22 Mbit/sec in het meest gunstige geval. Dus rond de 2/2,5 MB/sec.

Hou dan ook nog 's rekening met afstand, bouw van je huis enzovoort en je begrijpt dat eea van veel factoren kan afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Apparatuur staat allemaal al aangegeven, via LAN is er geen probleem met het internet (online), dat gaat gewoon op de juiste snelheid, alleen via wifi is het een stuk lager. Ik haal nu bestanden vanaf ons lokale netwerk van een andere computer op naar mijn computer binnen met 700 kb/s, als ik tijdens het binnenhalen bij de status van mijn netwerkadapter kijk geeft die 13.5 mbit/s aan, en even later 40.5 mb/sec, terwijl hij als ik zeg maar niks doe (geen zware dingen downloaden etc.) eerst naar 54 mbit/s gaat en 2 sec later naar de 270mbit/s gaat.

Hoe kan ik trouwens zien of ik G of N gebruik? ( ik draai op windows 7)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:43
Bovendien wacht wireless totdat de "lijn" vrij is. Als je dus andere PC's aan heb staan kan het ook nog de snelheid beinvloeden. Wireless is gewoon geen goede manier om bestanden te kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Archie_T, dat had ik gisteravond al gedaan, kwam op dezelfde snelheden uit (alle andere apparatuur stond uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ding veranderd en het is ineens allemaal heel anders, ik heb de computer die vrijwel naast de router staat op LAN gezet (tweede poort), nu kan ik vanaf de ene LAN-computer (om het zo maar te noemen) en de andere LAN-computer bestanden uitwisselen met een snelheid van 10 á 11 mb/s, draadloos haal ik snelheden van ongeveer 3.5 mb/s, is dit normaal met mijn apparatuur, want volgens mij moet het draadloos toch nog echt wel een stuk sneller kunnen. Ik zal de weg die het signaal vanaf mijn router naar mijn pc moet afleggen proberen te beschrijven: muur, plafond, bed, wellicht bureau en dan mijn computer. Ik heb alles er maar bij gezet. De ruimte tussen beneden en boven is goed geïsoleerd, maar toch lijkt het mij wifi sneller te moeten kunnen. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leven er nog mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik denk dat filetransfer via WIFI zuigt en zeker op een Netgear. Mijn Netgear 3500v2 is ook crap. Filetransfer doe je via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus jij denk dat ik gewoon mn hdd aan de pc moet gooien en dan mn files over moet zetten...? Ik heb trouwens nog even een vraagje,, 5ghz is sneller dan 2.4 ghz toch? maar alleen op een kortere afstand beschikbaar?

EDIT:
praat ik btw over wifi,, zit ffe in de instellingen van mn router te rommelen omdat ik nog niet helemaal tevreden ben over de snelheid die ik nu heb

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Laatst online: 14:43
Nee, 5 Ghz is niet sneller in de wireless wereld. Probeer voor de gein eens eerst met kabeltje in plaats van wireless. Dan weet je wat de snelheid zou moeten zijn. Mocht de snelheid dan ook tegenvallen heeft het geen nut om met wireless te "rommelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 321jurgen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-08 00:01
Ik heb een beetje hetzelfde probleem :D Nu download ik alles gewoon opnieuw op mijn andere computer dat gaat tensminste wel met 10mb/s of meer :)
Pagina: 1