Cat6 shield connectoren en kabel

Pagina: 1
Acties:

• jack_1983
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-01 22:11
Ik ben bezig met een netwerk aan te leggen van cat6 kabel.

Ik heb hiervoor een cat6 shield (ftp) kabel met cat6 shield connectoren (metale huls om connector). In deze kabel zit een aarde draad en dus een shield om alle draden heen. Moet ik deze shield en aarde draad mee aansluiten in de connectoren (aan de metale huls ofzo)?en zoja hoe? Of moet ik het gewoon net als een normale cat5e kabel met normale rj45 connectoren aansluiten?

Ter info plaatje connector:
Afbeeldingslocatie: http://thumbs1.ebaystatic.com/m/m3lqnxl_UP_Pb9m6qdr-BCQ/140.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door jack_1983 op 03-08-2011 18:36 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:09
Hee, da's toevallig, ik zat gisteren met hetzelfde probleem. Ik heb de koperen ader (unshielded) niet mee aangesloten, maar het werkt voor de rest perfect. Die zilveren folie moet je iig eraf halen, anders past het ook niet in een RJ45 connector, wat al behoorlijk priegelwerk is. Wat wel is wil helpen, is als je de 8 kabeltjes eenmaal op de goede volgorde gezet hebt, vastplakken met tape eromheen zodat ze niet gaan dansen als je ze in de super kleine sleufjes van de RJ45 connector wil krijgen. Je sluit 'm dus gewoon aan net zoals een normale Cat5e kabel.

Ter info: Ik heb dus gisteren eveneens een Cat6 FTP kabel (30m) gemaakt en kwam net als jij de naakte koperen ader tegen na de folie eraf gehaald te hebben. Bij mij werkt het zo perfect; volledige snelheid, lage pings enz.

How-To:

http://www.pc-freak.nl/UTP_kabel_maken.htm

[ Voor 52% gewijzigd door Trishul op 03-08-2011 18:43 ]

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 14:40
Aan de binnenkant van de connector zitten meestal 2 contactpunten (boven en onder de ingang) voor de aarde.

1) Stukje plastic van de kabel strippen
2) shield + aardedraad naar achteren over de kabel vouwen
3) stekker knijpen

De meeste kabeltesters testen naast de 8 aders ook de aarde.

Het is wel nodig dat je het patchpaneel aardt, dan werkt de afscherming beter.

Als je puur 1 kabel trekt zonder patchpaneel en je gaat geen 10G gebruiken boeit het allemaal niet zoveel. Dan kun je de aarde ook negeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulkiedulkie op 03-08-2011 20:39 ]