Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Port Forwarding Hauwei HG655d

Pagina: 1
Acties:

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 10:08
Ik heb een nieuw modem van m'n provider (Online) gekregen maar het port forwarden zoals ik op de livebox deed werkt niet, of in iedergeval niet op de manier zoals ik gewend ben.

Ik wil een aantal poorten forwarden naar m'n interne NAS voor div. functies zoals bijv. FTP, daarnaast wil ik poort 80 forwarden naar de website die op m'n NAS gehost word, echter tot nu toe zonder sucess.

Ik heb de volgende gegevens opgegeven:

van poort : 80
tot poort: 80
lokaal ip adres: 192.168.1.10 (nas)
naar poort: 80

Helaas werkt dit niet, mogelijk heeft iemand ervaring met een dergelijk apparaat over hoe dit werkend te krijgen.

Daarnaast wil ik een range poorten forwarden, echter heb ik voor het bestemmings verkeer te definiëren alleen de optie "naar poort:" als ik bijv. poort 5000 t/m 5100 wil forwarden dan heb ik alleen de optie om "naar poort:" op te geven en geen range.

Hoe kan ik een range in 1x definiëren ?

• BroodjeKoffie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-11 08:52
Hoi Piet,

De configuratie die je nu hebt aangemaakt, lijkt mij de NAT configuratie.
Omdat het nu nog niet werkt, ga ik er vanuit dat er ook nog een firewall gedeelte in zit, wat gescheiden is van je NAT configuratie gedeelte.

Wanneer je geen optie hebt om een range op te geven als destination port, gaat dat op die manier niet werken. Hetzelfde probleem heb ik met mijn huidige Netgear. Daar is helaas niets aan te doen, anders dan dat je de poorten specifiek opgeeft.

Ideetje; veel software maakt gebruik van ranges en naarmate er meer connnecties opgezet worden, verbruikt de software meer poorten uit die range. Zet eens 10 poorten open aan het begin van de range, de kans bestaat dan dat het alsnog werkt zonder gelijk 100 poorten open te zetten =)

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 10:08
hoi,

Je hebt gelijk voor wat betreft de NAT config, tijdens het testen heb ik de firewall volledig uitgeschakeld, helaas had dit geen effect.

Voor wat betreft de poort ranges, zal ik zeker starten met minder poorten open te zetten en testen of het werkt, ik vind het persoonlijk nogal knullig dat je wel een range kan opgeven voor inkomend verkeer maar niet voor de destination poorten.