Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Hierzo heb ik laatst geprobeerd te Lannen met windows 7 64 bits computers. Omdat Lan Multiplayer het vetste is wat er is natuurlijk :)

De games die we wilden spelen waren allemaal van het win xp tijdperk.

Midnight Club 2, Flatout 2, Need for Speed Most Wanted enz enz..

Ze starten wel allemaal op, een singplayer potje spelen is geen probleem.

Maar via Lan proberen te connecten aanelkaar, resulteert in een crash op het moment van het starten van een networkgame. En bij elk van bovengenoemde spellen zijn de symptomen hetzelfde.

Het hosten van een game werkt. Joinen ook, computers kunnen elkaar goed zien.
Maar starten van het spel met geconnecte computers -> Crash !

Ik denk dat bij alle spellen het dezelfde oorzaak heeft, omdat het win xp spellen zijn in een win7 64 bit omgeving. Op het moment van het starten gebruikt ie misschien een of andere oude netwerk xp functie wat niet meer bestaat in windows 7 64 bit.

Klopt dat en heeft iemand hier een oplossing voor?

(topic zat ook in spielerij-problemen, maar daar komt niemand...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Flatout 2 heb ik al regelmatig in LAN gespeeld zonder problemen. Dus ik neem aan dat het aan iets anders ligt, dat alle drie de spellen precies hetzelfde doen lijkt me ook eerder aan iets anders liggen.

Al eens geprobeeerd met een spel uit het Windows 7 tijdperk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

De network stack van Windows 7 is dan wellicht anders dan die van XP (op een betere manier...), maar dat neemt onder geen beding weg dat TCP/IP protocollen etc in Windows onverandert zullen zijn.

Het probleem wat je omschrijft, lijkt echter sprekend op een router welke geen NAT ondersteunt (of je gebruikt slechts een switch) waardoor games niet worden gezien of simpelweg instabiel zijn.

Ik zou in dit geval 1 PC als 'server' uitkiezen (dat doe ik meestal door de meest krachtige PC te pakken).
Vervolgens kijk je wat het IP van deze PC is in het LAN netwerk en ga je voor de games welke je wil spelen op zoek naar de juiste port forwarding gegevens (server hosting port, game-traffic port etc).
Deze zal je op de router even moeten forwarden (=toekennen) aan de server en kijken of dit betere resultaten geeft.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
thanks voor de tips! Ik zal de port forwarding proberen !

Nog wat meer details:

De computers zitten aan een sitecom wl-176 router, daar zit nat support in. Elke computer geeft ie wel netjes een apart ip-adres.
Ook zit er hamachi geinstalleerd op elke bak. En de machines zijn verbonden met een home/thuis network instelling van windows 7.
Bij het spelen moest ik nog toestemming geven aan de firewall om doorgang te geven aan een game. Daarna konden ze elkaar goed zien.

En de spelletjes die recenter zijn en van nature windows 7 compatible pakt ie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Het is niet de bedoeling dat je dubbele topics opent om meer resultaat te krijgen. In het verolg niet meer doen dus! Dit topic laat ik open in verband met meer reacties, wel kick in hem naar SPV.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
Hoi Psychoclown, ik begrijp het, want ik wou die andere post al verwijderen (functie zit er niet in?). Dus delete hem gerust !

Nu heb ik port forwarding geprobeerd en dat maakte niks uit. De computers kunnen elkaar eigenlijk altijd wel zien, met of zonder port forwarding.
Ik ga nu ergens een andere router vandaan halen, kijken of dat verschil oplevert..

Preau, hoe stonden de computers ingesteld toen je Flatout speelde? Zaten ze in een Home Netwerk? En heb je dan heel je firewall uitgeschakeld?
Pagina: 1