hardeschijf valt weg na een tijdje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 17:13
Wie kan mij vertellen hoe het komt dat mijn extern HDD na tijdje weg valt ?

Mijn extern HDD(western digital) is aangesloten via een usb hub(sitecom met voeding) en die usb hub is weer aangesloten op me imac.
Maar na tijdje kan timemachine geen backup meer maken omdat me HDD niet meer herkent en niet meer op me bureaublad aanwezig is inc. finder(HDD valt zeg maar weg na een tijdje).
Dat is ook gelijk de reden dat timemachine geen backups kan maken.
Maar als ik het los koppel van me usb hub en weer aansluit gebeurt er niks.
En als ik dan die HDD rechtstreeks aansluit op me imac herkent hij die HDD wel weer en dan ook via usb hub weer en dan kan timemachine weer een backup maken.

Wie kan mij vertellen waar het aan ligt ?
Waarom mijn HDD weg valt na een tijdje.

Sebastian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Laatst online: 10-10 12:46
de kans is groot dat je hdd kapot gaat althans de hardware waar de usb aanzit.

heb hetzelfde gehad en na een tijd deed de hdd niks meer, uiteindelijk de hdd eruit gesloopt en via een losse kast weer aangesloten en dat werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Ik hoop niet dat hij stuk is want dit probleem doet hij al tijdje...
Of is de filesysteem stuk ?

Dit heeft hij pas toen ik time machine scheduler heb geïnstalleerd die heb ik er al weer vanaf gegooit en heb me backup terug gezet via tijdmachine.
Maar dit probleem blijft zich nog steeds voor doen ?

[ Voor 54% gewijzigd door Havelock op 03-08-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Maar eens uit proberen of dit niet ook met andere usb schijven ook voor komt...

[ Voor 6% gewijzigd door Havelock op 03-08-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Havelock schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:28:
Maar eens uit proberen of dit niet ook met andere usb schijven ook voor komt...
Zo ik heb nu wat dingen getest ik heb een extern freecom 120 HDD(zonder voeding) via de usb hub aan gesloten en geeft geen problemen er mee.
En de extern 1 TB western digital HDD doet het ook prima en die is rechtstreeks op me imac aan gesloten.
En heb ze alle bij 17.30 uur aangesloten tot nu(22.30 uur)
wat kan het dan wezen dat me western digital HDD problemen geeft met me usb hub of ligt het aan de usb port ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
een vriend van me had een usb stick bij zich.
Alleen die kreeg ik niet via de usb hub aan de praat maar wel rechtstreeks via de imac wat kan het probleem zijn...??? usb hub niet in orde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 21:56
Havelock schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 03:28:
een vriend van me had een usb stick bij zich.
Alleen die kreeg ik niet via de usb hub aan de praat maar wel rechtstreeks via de imac wat kan het probleem zijn...??? usb hub niet in orde ?
Misschien dat je USB-hub onvoldoende stroom kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Ik snap er nu helemaal niks meer van...
Mijn externe hdd van western digital loopt nu al halve dag aan me usb hub en hij doet het nog steeds.
Is hij nou wel of niet stuk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is het niet gewoon een soort van slaapmodus van de harde schijf? En dat hij problemen heeft met terug wakker te worden als hij aan een hub hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Zat ik ook al aan te denken maar waarom valt hij nu niet dan in slaap mode terwijl ik niks verandert heb aan me instellingen....

[ Voor 8% gewijzigd door Havelock op 08-08-2011 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:45
Heb hier nog een oude Western Digital liggen (320GB) en die heeft hetzelfde probleem. Destijds niet opgemerkt en had later dan ook twee grotere modellen. Deze gingen ook in een soort slaapmodus. Dit zit in de Western Digital.

Ik heb de twee grotere schijven om kunnen ruilen voor een ander merk. Hier heb ik geen problemen mee.
De 320GB versie heb ik deels opgelost door hem eigenlijk weinig te gebruiken en als ik hem langere tijd gebruik zet ik ook een scripje aan die om de paar min een bestandje van 1kb kopieert naar de harde schijf.

Het wakker worden van de schijf gaat gewoon niet altijd goed. Ikzelf heb het met Windows XP en Windows 7 en Ubuntu 10.10 en 11.04 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Kans is best mogelijk dat hij gewoon niet goed uit slaap modus gaat maar is dat dan bekend verschijnsel dan met dit type WD HDD/imac computers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
En ja hoor me HDD is weer weg gevallen... Heel irritant.

[ Voor 15% gewijzigd door Havelock op 08-08-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
Tot eindelijk was ik het zat ben ik terug naar de winkel gegaan en heb ik het omgeruild voor een nieuwe usb hub.
Nu werkt alles naar behoren dus wat het probleem is van die andere hub ik heb geen idee maar daar komen we dus niet achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik had dit issue tot gisteren ook met mijn MacBook en WD MyBook Essential (250GB), heb dit opgelost met een launchd task die elke 5 minuten, indien de disk gemount is, een file in de root van de USB disk verwijdert en weer aanmaakt...op die manier voorkom ik dat hij gaat idlen.

Het is een noodoplossing, maar werkt prima totdat ik m'n NAS heb staan.
Pagina: 1