Nvidia vision surround rekt beelden uit

Pagina: 1
Acties:

• LijpeDude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-09-2024
Beste Tweakers,

Vanmorgen heb ik een drietal 23 inch monitoren gekocht om gebruik te maken van vision surround, in 2D wel te verstaan.

De schermen mooi naast elkaar gezet, met de buitenste 2 een beetje gebogen. zoals je jezelf inbouwt lijkt het wel.
Nadat ik via het Nvidia configuratie scherm alle installatie stappen had doorlopen, sprongen de 2 buitenste schermen ook aan, en ging de resolutie naar 5760 x 1080. tot zover werkt het systeem met 3 monitoren binnen windows prima.

Het probleem is nu alleen wanneer ik een game opstart, en deze ook op 5760 x 1080 zet, de 2 buitenste schermen heel vreemd beeld geven. Het beeld dichtbij de middelste monitor blijft goed, maar hoe verder het naar de buitenste rand gaat hoe meer het wordt uitgerekt.

Het ingame aanzicht is dan ook heel raar. Alles op het middelste scherm ziet er prima uit, maar in de 2 buitenste schermen wordt het beeld dus uitgerekt, en lijkt het zelfs wel alsof het er scheef bij hangt.....

Zijn er hier mensen die dezelfde problemen hebben gehad en/of een oplossing weten ?

PS:
specs zijn als volgt:
i7 2600
12 GB ram
2 x MSI gtx 560 Ti Hawk in sli

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Het gaat niet alleen om resolutie maar ook om Field of View (FOV). Daarnaast kan je het beste de laatste alpa/beta drivers gebruiken
Kijk eens naar : http://3dvision-blog.com/tag/3d-vision-surround/

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'