[Toetsenbord] Minus en = teken werken niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Topicstarter
Mijn minus en = werken niet meer op mijn toetsenbord. Als ik erop druk gebeurt er gewoon niets. Druk ik met shift op de knop dan krijg ik wel gewoon een underscore en een plus.

Ik werk met een extern toetsenbord, verbonden aan een laptop. Als ik op mijn numpad die op mijn externe toetsenbord de minus indruk, krijg ik wel gewoon een - te zien. Doe ik dit op mijn vaste toetsenbord die aan mijn laptop zit, dan krijg ik ook geen teken te zien.

Van mijn toetsenbordinstellingen heb ik even een screenshot gemaakt, verder heb ik gekeken met
Autohotkey of er misschien iets gebind stond. Dat was niet het geval. Google etc. heeft helaas geen uitkomst geboden.

De keyboards heb ik via hardwaremanagement ook allemaal al een keer verwijderd, zonder succes.

Mocht het nog relevant zijn, ik werk met een Latitude E6400

Screenshot: http://imgur.com/sTXfO

Alle suggesties zijn welkom, behalve OS opnieuw installeren. Dat zou ik echt als laatste redmiddel doen!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 316512 op 03-08-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237905

Je denkt aan een driver of een verkeerde instelling?
Het kan ook de hardware zijn. De toets doet het wel, maar de controller-chip of de verbindingslijnen of een connector in het toetsenbord is misschien niet goed.

Is er een keer koffie overheen gegaan?

In plaats van het besturingssysteem opnieuw installeren, kun je een Ubuntu LiveCD of Live USB gebruiken. Daar kun je dan eens rustig alles uittesten buiten Windows om. Dan weet je zeker of het toetsenbord stuk is, of dat Windows ergens een instelling niet goed heeft staan.
In een terminal venster kun je het programma 'xev' proberen, dat geeft alles weer wat via toetsenbord en muis binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 237905 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:48:
Je denkt aan een driver of een verkeerde instelling?
Het kan ook de hardware zijn. De toets doet het wel, maar de controller-chip of de verbindingslijnen of een connector in het toetsenbord is misschien niet goed.

Is er een keer koffie overheen gegaan?

In plaats van het besturingssysteem opnieuw installeren, kun je een Ubuntu LiveCD of Live USB gebruiken. Daar kun je dan eens rustig alles uittesten buiten Windows om. Dan weet je zeker of het toetsenbord stuk is, of dat Windows ergens een instelling niet goed heeft staan.
In een terminal venster kun je het programma 'xev' proberen, dat geeft alles weer wat via toetsenbord en muis binnenkomt.
Ik zit aan een softwarematige fout te denken ja. Iets is tijdens het werken verkeerd gegaan, ik denk dat het slechts een "kleine" instelling is.

Met Teamviewer heb ik mijn laptop overgenomen, en kon daar ook al geen - gebruiken. Het lijkt mij daarom nogal onwaarschijnlijk dat het toetsenbord stuk is.

Er is zeker geen koffie oid overheen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237905

Hoe krijg je dat voor elkaar. Met TeamViewer je laptop besturen, en dan ook niet het '-' teken kunnen gebruiken.

Het gaat niet om de '-' en de '=', het gaat waarschijnlijk om de '-' en '+'. Die kunnen speciale betekenissen hebben, voor inzoomen of zo met Windows-key in combinatie met '-' of '+'.
Misschien is er een programma geinstalleerd die ze gebruikt.
Of misschien heeft Windows iets voor 'toegankelijkheid' aan staan.

Zo'n Ubuntu LiveCD of Live USB is altijd nog een goede mogelijkheid om zeker te weten dat het een Windows instelling is.

Misschien is er in de BIOS een veld waar je karakters kunt invoeren om daar te kijken wat er gebeurt. Misschien kun je de BIOS instellingen opslaan en daar is soms een veld waar je een naam kunt invullen. Bij mij kan ik daar tekens zoals een '-' invullen.

Je zou ook een extra gebruiker in Windows kunnen aanmaken, of de guest account aan zetten. En dan eens kijken wat daar gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 237905 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 02:22:
Hoe krijg je dat voor elkaar. Met TeamViewer je laptop besturen, en dan ook niet het '-' teken kunnen gebruiken.

Het gaat niet om de '-' en de '=', het gaat waarschijnlijk om de '-' en '+'. Die kunnen speciale betekenissen hebben, voor inzoomen of zo met Windows-key in combinatie met '-' of '+'.
Misschien is er een programma geinstalleerd die ze gebruikt.
Of misschien heeft Windows iets voor 'toegankelijkheid' aan staan.

Zo'n Ubuntu LiveCD of Live USB is altijd nog een goede mogelijkheid om zeker te weten dat het een Windows instelling is.

Misschien is er in de BIOS een veld waar je karakters kunt invoeren om daar te kijken wat er gebeurt. Misschien kun je de BIOS instellingen opslaan en daar is soms een veld waar je een naam kunt invullen. Bij mij kan ik daar tekens zoals een '-' invullen.

Je zou ook een extra gebruiker in Windows kunnen aanmaken, of de guest account aan zetten. En dan eens kijken wat daar gebeurt.
Overnemen met een andere laptop. Een zoals ik al zei: hij detecteert wss gewoon de input niet meer. Bedankt voor je tips, ik ga kijken of er een oplossing uitkomt.

Met control+shift en dan het minusteken werkt de minus wel. De = nog steeds niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 316512 op 04-08-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke taal/landinstellingen gebruik je voor je keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:47:
Welke taal/landinstellingen gebruik je voor je keyboard?
NL met US keyboard, staat ook in screenshot.
Pagina: 1