Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kj.web
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-07 10:40
Hallo tweakers,

Een paar weken geleden is mijn moederbord ermee opgehouden en sloot meteen af voor de POST.
Helaas ging dat zo snel dat ik geen errorcode kon aflezen van het moederbord.
ik heb contact opgenomen met Databyte, en hem RMA gestuurd.
Hij is inderdaad RMA bevonden, en nu heb ik een gerepareerd moederbord opgestuurd gekregen.
Nu ik alles heb aangesloten, krijg ik nog steeds geen POST, maar het moederbord blijft wel aan, en ik lees de errorcode c1 af.
Nu heb ik op internet gezocht, en de handleiding doorgelezen, en de zegt dat het het geheugen is.
Nu heb ik met 1 prikje ram elk ram slot gebrobeerd, en geen succes.
Ik heb dit herhaald met 1 prikje die ik altijd al heb gebruikt, en 1 prikje uit een andere PC die zowiezo werkt.
Helaas blijft het moederbord nog steeds hangen bij de errorcode c1.
Ik heb tevens nog de CMOS gecleared, cpu opnieuw gemonteerd met koeler, en hardeschijven en videokaart losgekoppeld, maar het mocht niets baten.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Of moet ik deze binnen 1 dag alweer RMA sturen.
Wat mij wel opvalt is dat het moederbord die ik gekregen heb vandaag er zeer versleten uitziet, en er een schroef ontbreekt bij de passieve koeler van de north/south bridge.

Wie o wie kan mij helpen?
Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Wat mij wel opvalt is dat het moederbord die ik gekregen heb vandaag er zeer versleten uitziet, en er een schroef ontbreekt bij de passieve koeler van de north/south bridge.

Duidelijk toch.... direct terugbrengen en aangeven dat je geen 2ehands spullen wilt.