Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:07
Hey,

Ik heb sinds het installeren van een vervangend moederbord van mijn oude msi k9neo platinum problemen.
Het grootste probleem is dat mijn usb ports het allemaal niet doen, als ik die niet uitschakel in de bios dan start de pc niet op (blijft vasthangen na het windows logo). Als ik het inschakel herkent hij echter ook geen usb aparaten.

Ik wil graag een bios update doen maar ik gebruik normaal altijd usb bios flasher wat dus geen optie is. Een install via windows kan ik niet vinden...

Verder blijft in windows me pc soms gewoon even hangen en gaat dan weer verder ik vermoed dat het het geheugen is maar moet nog even een memtest runnen.

Iemand bekent met dit probleem en mischien oplossingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Jasper 99 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:35:
Hey,

Ik heb sinds het installeren van een vervangend moederbord van mijn oude msi k9neo platinum problemen.
Het grootste probleem is dat mijn usb ports het allemaal niet doen, als ik die niet uitschakel in de bios dan start de pc niet op (blijft vasthangen na het windows logo). Als ik het inschakel herkent hij echter ook geen usb aparaten.

Ik wil graag een bios update doen maar ik gebruik normaal altijd usb bios flasher wat dus geen optie is. Een install via windows kan ik niet vinden...

Verder blijft in windows me pc soms gewoon even hangen en gaat dan weer verder ik vermoed dat het het geheugen is maar moet nog even een memtest runnen.

Iemand bekent met dit probleem en mischien oplossingen ?
Is je pc wel opnieuw geïnstalleerd na je moederbord wisseling? Waarschijnlijk laad hij allemaal drivers die niet voor dit bord bedoelt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Ik heb helaas geen windows 7 cd tot beschikking ik had hem namelijk op usb :P.
Maar drivercleaner etc gedraaid dus zou het moeten doen (verder was mijn oude moederbord eigenlijk hetzelfde als deze behalve dat was platinum en deze is ultra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Jasper 99 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:30:
Ik heb helaas geen windows 7 cd tot beschikking ik had hem namelijk op usb :P.
Maar drivercleaner etc gedraaid dus zou het moeten doen (verder was mijn oude moederbord eigenlijk hetzelfde als deze behalve dat was platinum en deze is ultra)
Je problemen klinken toch anders wel of het daar vandaan komt. Download maar eens even een Win7 cd en install een trial als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar als het aan het OS zou liggen, dan moet je toch wel gewoon kunnen booten vanaf een USBstickje? Als het direct na de post al fout gaat, dan heeft het weinig te maken met drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Ja precies dat denk ik dus ook, maar wat ik nog moet proberen is een usb 2.0 setje direct aan mijn moederbord vast maken. Al ben ik dan bang dat als ik het enable hij gewoon weer blijft vasthangen voordat windows echt boot.
Pagina: 1