Heb een netwerk met PC's met allemaal verschillende admin accounts. Als ik nu inlog ben ik geen administrator en dus erg onhandig en veel uitzoekwerk. Alle PC's hangen in het netwerk en zijn lid van het domein (Windows Server 2003). Hoe kan ik het makkelijkste via inlog Domain Admin lokale admin rechten krijgen op de PC??? Betreft allemaal XP PC's
Als je een XP systeem in een Active Directory domein hangt dan wordt de Domain Admins groep automatisch aan de lokale administrators groep van een PC toegevoegd. Als dat niet het geval is, dan lijkt me er iets mis met het domein lidmaatschap. Ik acht de kans groter dat er policies worden geladen die je beperken...
Verder kun je via GPO met restricted groups werken om AD groepen automatisch toe te voegen aan lokale PC groepen als je voor andere gebruikers ook dergelijke rechten wil uitdelen.
Verder kun je via GPO met restricted groups werken om AD groepen automatisch toe te voegen aan lokale PC groepen als je voor andere gebruikers ook dergelijke rechten wil uitdelen.
The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is