Raid-0 van Western Digital Raptor WD740GD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Topicstarter
Hallo,

Ik heb na een hele tijd twijfelen toch maar eens een tweede Western Digital Raptor WD740GD aangeschaft (hulde aan V&A wederom). Nu wil ik deze in raid-0 gaan draaien. Na wat zoeken op google, handleidingen en dergelijk krijg ik niet echt duidelijkheid voor mezelf (/poor me)

De setup is;
ASRock 890FX Deluxe 3
AMD Phenom II X4 965 BE @ 3,6GHZ
Scythe Mugen
Asus EAH5850
Team Elite 2 x 2gb DDR3
Cooler Master GX 750W
Cooler Master CM 690 II
2x Western Digital Raptor WD740GD
en nog 3/4 andere hdd's

Ik heb dus een interne raid controller, waarvan naar mijn weten de drivers ook geinstalleerd zijn. Mijn windows staat momenteel op mijn enige Western Digital Raptor WD740GD. Nu zal ik dus sowieso een fresh install moeten doen van windows maar dat is het probleem niet.

Is het zo ontzettend simpel dat ik op f6 moet drukken als windows aan het inladen is? (dat kan ik me herinneren van XP) Daar zal ik dan uiteraard iets moeten doen/koppelen. Dit zal zich wel vanzelf wijzigen als ik eenmaal een menuutje of iets voor me krijg.

Grote vraag is dus; waar begin ik met raid-o en heb ik er nog extra drivers voor nodig? Dacht 't toch niet?

Groetjes en bedankt vast

PS: sorry voor het lange verhaal 8)7

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Drivers kun je inladen vanaf USBstick als de controller nog niet herkend wordt (er vanuitgaande dat je op dit systeem WinVista of Win7 gaat draaien). Drivers kun je vinden op de ASRock site (en dat hangt af of je de geïntegreerde controller gebruikt, of de externe voor welke drivers je nodig hebt).
Stel je RAID in en kijk of het ding automatisch herkend wordt, dit is vaak wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:22:
Drivers kun je inladen vanaf USBstick als de controller nog niet herkend wordt (er vanuitgaande dat je op dit systeem WinVista of Win7 gaat draaien). Drivers kun je vinden op de ASRock site (en dat hangt af of je de geïntegreerde controller gebruikt, of de externe voor welke drivers je nodig hebt).
Stel je RAID in en kijk of het ding automatisch herkend wordt, dit is vaak wel het geval.
Ik draai op dit moment al windows7 en alles wordt herkend. Dus in principe hoef ik het alleen maar in te stellen als ik alles opnieuw ga installeren? Misschien drivers achter de hand houden op m'n usb stick?
Gebruik trouwens de geintegreerde controller)

[ Voor 3% gewijzigd door Mu.siQ op 03-08-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je je controller nu als native IDE hebt draaien en switcht naar RAID dan is het zo dat je wel andere drivers nodig hebt, maar die zitten vast gewoon in Windows 7, dus daar zou ik me geen zorgen om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

Topicstarter
Ik ga het morgen gewoon eens proberen als ik m'n andere schijf binnen heb en ik geen ide pruttel meer in m'n pc heb hangen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mu.siQ schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:58:
Ik ga het morgen gewoon eens proberen als ik m'n andere schijf binnen heb en ik geen ide pruttel meer in m'n pc heb hangen =)
Ehh, die 2 raptors zijn toch echt IDEdisks hoor. Dus je kan je controller prima op IDE hebben staan.

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 03-08-2011 16:53 ]

Pagina: 1