Toon posts:

Macbook pro 15" 2007 Verbrandend plastic lucht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een week of 3-4 geleden de hdd van de macbook vervangen voor een seagate momentus xt 500gb.
Dit heeft al die tijd goed gedraaid tot aan gisteren toe.

Na een half uurtje werken op de laptop(iTunes, coda, firefox en chrome) begint het ineens naar verbrandend plastic te stinken.
Ik heb even aan de achterkant geroken en het kwam uit de macbook pro, gelijk heb ik de macbook uitgezet.

Na een tijdje te laten rusten heb ik de macbook open geschroeft en proberen te achterhalen waar het plastic verbrand word.

Hieronder een foto waar de lucht vandaan komt:
Afbeeldingslocatie: http://guide-images.ifixit.net/igi/DCYjANWiRMCLfrEk.medium

Het komt vanuit het roostertje met die gouden strip, dit zit dus dicht bij de harde schijf, maar ik vraag me af wat daaronder dat roostertje zit. Want de stank komt vanonder het roostertje vandaan.

De reden waarom ik het zelf wil maken is omdat er toch geen garantie meer is en ivm harde schijf replacement.

Dus mijn vraag: Weet iemand wat er onder het roostertje gebeurt? en hoe ik dat goed kan koelen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij raakt het daar onder oververhit en gaan sommige onderdelen idd wat verbrand ruiken dit kan komen
door dat er geen goede of weinig koelpasta zit, denk ik

Maar als je vrij technisch bent? kun je zelf ook proberen om het roostertje voorzichtig! los te koppelen
Of ga anders even naar de lokale Apple Store en vraag even na hoe en wat.
En had je trouwens Apple Care?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope geen applecare, dus de garantie is al verlopen. De enige garantie die ik volgens mij nog heb is de befaamde gpu verlengde garantie. Maar daar heeft dit probleem niets mee van doen, want de gpu zit rechts, en dit probleem zit aan de linkerkant.

Ik ben niet zo technisch om heel de laptop uit elkaar te kunnen halen, de hdd heb ik vervangen door de manual van ifixit.

Wellicht is het een mogelijkeid om hem na te laten kijken bij een repair center, maar 9 van de 10 keer zeggen ze dat het mainboard vervangen moet worden, wat rond de 300 euro kost.

Ik schroef hem vandaag nog maar een keer open, en kijk of ik wat meer kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic kan gesloten worden, ik heb dmv ifixit de complete macbook uit elkaar gehad, alles schoongemaakt en weer in elkaar gezet, en hij koelt nu wel weer goed.

Laten we hopen dat hij het nou blijft doen :D.

Bedankt ijeff voor de reactie