Upgrade naar eyefinity haalbaar met huidig systeem?

Pagina: 1
Acties:

• Wijkert
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-04-2022
Hoi tweakers,

Allereerst mijn huidige systeem:

GA-MA78GM-UD2H
X4 955 @ 3.6/2.2NB stock v
2x2 GB HyperX @ 1066 (5.5.5.15)
6950 unlocked @ 900/1375 1.175v
550W silent pro
2443BW

Nou zou ik er graag een eyefinity setup van willen maken. Voor de hand ligt om 2x een 2443BW (tweedehands of nieuw) en een actieve displayport naar dvi adapter erbij te kopen. Het alternatief is namelijk drie nieuwe schermen(bv 3x Dell Ultrasharp U2311H) die wel displayport aansluitingen hebben aan te schaffen, maar het liefst heb ik 24" schermen en daarnaast bevalt 1200p erg goed.

Mijn vragen:
1. Vinden jullie de bezel(geen idee wat de Nederlandse naam is) van de 2443BW te breed voor eyefinity?
2. Ik heb een sterk vermoeden dat mijn enkele 6950 niet krachtig genoeg is om de nieuwste games (Battlefield 3, MW3 en dergelijke) op high-max settings op een resolutie van 5760x1200 met 60fps te draaien. Zijn jullie dat met mij eens? Zo ja, dan is het helaas niet mogelijk om een tweede 6950 erbij te prikken aangezien mijn mb slechts 1 pcie slot heeft. Hem vervangen voor een 6990 zou wel kunnen, maar dan is mijn voeding weer te ligt.

Oorspronkelijk was ik van plan pas over ongeveer een jaar een nieuw systeem aan te schaffen, maar ik game relatief veel en daarom is wat mij betreft de aanschaf van deze upgrade wel te rechtvaardigen.

Alvast bedankt voor jullie advies.

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik denk sowieso niet dat 2 6950's @ 6970's genoeg zijn om BF3 Eyefinity op max te draaien. Maar dat is pure speculatie.

En die bezel van de 2443BW lijkt me niet zo dik. Ik heb hier een dell U2311H voor mijn neus staan en die lijkt er qua bezelbreedte veel op (wat ik uit een plaatje van de 2443BW kan opmaken tenminste).

Ik zou sowieso 2 6950's kopen voor een Eyefinity setup. Of je moet willen wachten op de nieuwe series van AMD.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
1. Dat is toch persoonlijk, ik denk dat het met de 2443BW nog wel meevalt. Met mijn HP ZR24w met relatief dunne bezels heb ik binnen de kortste keren niet eens meer door dat ze er zijn.
2. Inderdaad, een '6970' is niet sterk genoeg voor hoge settings op die resolutie. Voor een extra videokaart zul je inderdaad een nieuw moederbord en voeding moeten hebben.

Je kunt dan misschien gelijk een AM3+ moederbord kopen in de hoop dat bulldozer een goede prijs/prestatie verhouding krijgt (je hebt dan ook ander geheugen nodig).

• Wijkert
Jullie geven beide aan dat mijn huidige systeem idd niet krachtig genoeg is om op hoge settings en 3xfull hd res te kunnen gamen. Vermoedelijk is het dus verstandiger om mijn systeem drastisch up te graden of een geheel nieuw systeem te bouwen. De tweede optie heeft als nadeel dat hij duurder is, maar als voordeel dat mijn huidige systeem nog gebruikt kan worden om te lannen bijvoorbeeld.

Volgens mij komt de 7xxx serie in Q4 2011 of misschien waarschijnlijker pas in Q1 2012. Deze kaarten zullen wellicht een grotere stap vooruit zijn in vergelijking met 5xxx naar 6xxx in verband met kleiner procedé.

De vraagt blijft idd of ik tot dan kan wachten...

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:29
hey wijkert

Ik heb dit staan thuis in eyefinity en dat werkt zeer goed

wenslijst: alles bij elkaar misschien heb je er wat aan en als ik jou was had ik niet gewacht op amd met die buldozer architectuur de eerste benchmarks tonen aan dat hij niet tegen de 2600 k opkan

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Er zijn nog geen benchmarks van het uiteindelijke product, dus dat weten we niet.

7XXX serie komt voor zover ik weet niet meer dit jaar.

• Wijkert
Getto schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:28:
hey wijkert

Ik heb dit staan thuis in eyefinity en dat werkt zeer goed

wenslijst: alles bij elkaar misschien heb je er wat aan en als ik jou was had ik niet gewacht op amd met die buldozer architectuur de eerste benchmarks tonen aan dat hij niet tegen de 2600 k opkan
Ziet er goed uit. Aan een soortgelijke build zat ik idd te denken. Wellicht kan ik mijn huidig systeem aan een maat van me kan verkopen en daardoor de mogelijkheid hebben om iets nieuws aan te schaffen.

Wat de benchmarks betreft, raad ik iedereen aan om niet te wachten op nieuwe/snellere hardware, want dan blijf je eeuwig wachten. Het is dan wel zo netjes om mijn eigen raad (en waarschijnlijk ook die van jullie) op te volgen. ;)
Pagina: 1