[Mac OS X Lion] Opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Hé, sinds een ruime week heb ik op mijn MacBook Pro 15" (Mid 2010) Lion geinstalleerd. Hij liep sowieso niet altijd even soepel maar na gisteren stuit ik wel op een heel vreemd en vervelend probleem.

Toen ik Adobe Master Collection CS5.5 aan het installeren was bleef hij hangen op 30% en de installatietijd bleef alleen maar groeien. Ik was tijdens de installatie wel veel op de achtergrond aan het doen, dus mijn idee was dat het daar aan lag. Vervolgens heb ik geprobeerd de installatie te cancelen, dit was geen goed idee want dat liep uit op een flinke vastloper. Daardoor was ik genoodzaakt m'n MacBook uit te zetten door middel van de powerbutton. Maar sinds ik hem uit heb gezet krijg ik hem niet meer aan, hij blijft hangen op het boot scherm (het welbekende Apple logo).

Nu heb ik een van alles geprobeerd, PRAM reset, ook heb ik Disk Utility geraadpleegd maar die kan geen fout vinden, in zowel de Permissions als de hardeschijf niet. Tijdens de Safe Boot blijft hij op het zelfde scherm hangen.

Ik ben bang dat er maar een oplossing is en dat is opnieuw installeren? Maar toch wil ik eerst even kijken of jullie misschien een idee hebben waar dit aan ligt of wat een oplossing zou kunnen zijn. Alvast bedankt!

MacBook Pro 15";
- Intel Core i5 2,4Ghz
- 4GB 1067Mhz DDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt het ronddraaiende cirkeltje niet? als die er wel is zou ik hem gewoon ff heel lang laten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Start je Mac eens op met CMD+V ingedrukt (verbose mode). Dan word je misschien iets wijzer. Als het 'ronddraaiende cirkeltje' uberhaupt niet komt zou er ook iets anders mis kunnen zijn. Dingen die je ook kan proberen:

1. Booten met Option (alt) ingedrukt.
2. Apple Hardware Test (staat op je Install DVD die bij je Mac zat)
3. Opstarten van OSX Install DVD en in de Installer Disk Utility draaien (om je harddisk te checken)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
Oh sorry, nee het 'ronddraaiende cirkeltje' komt wél, maar daarna bliift hij oneindig -lijkt wel- draaien. Oké CMD+V ga ik even proberen thanks! Overigens als ik in het bootscherm zit, slaat de fan na een tijdje aan en gaat hij als een gek te keer?

Ps. Hardware Test kan ik die ook vinden op m'n bootable USB van Lion, ik geloof het niet hè? Daar moet ik zeker de andere DVD's voor hebben, helaas liggen die thuis.. :(

[Edit] Hier wat er gebeurd wanneer ik opstart in Verbose Mode, hij blijft hierbij hangen:
code:
1
2
nstat_lookup_entry failed: 2
nstat_lookup_entry failed: 2

[YouTube: http://youtu.be/286_zb6op0E] Tip; zet je geluid aan voor de herrie van de fan.

Heb overigens wel m'n installatie DVD's gevonden dus ik ga even een Hardware Test uitvoeren.

[Edit 2] Ik heb de Apple Hardware Test uitgevoerd, maar ook die meldt dat er niks mis is, ik snap er echt niks . Het heeft dus te maken met het opstarten -in Verbose Mode- want dat is enige dat niet naar behoren werkt?

[ Voor 42% gewijzigd door fr3z op 03-08-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig is je hardware niet stuk, ik lees op internet dat het verholpen kan worden door OS X opnieuw erop te knallen. ik weet alleen niet wat die error inhoud

edit: heb je trouwens 'snelle AHT' gedaan? of de uitgebreide die +- 1-2uur duurt?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
Gelukkig niet nee, maar nu weet ik alleen nog steeds niet waardoor het kwam haha. Heb net inderdaad maar Lion opnieuw er op geinstalleerd. Wel vervelend want m'n install was nog geen week oud, maar nu wel meteen overstag gegaan en er gelijk een SSD ingezet haha.

Ik had wel een snelle gedaan, maar aangezien hij ook bij Disk Utilty aangaf dat er niks aan de hand was.

Bedankt voor jullie insteek in ieder geval! Hier kan wat mij betreft een slotje op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Voor het slot erop gaat.. Ik heb zojuist en soortgelijk probleem gehad. De boel bleef bij mij ook hangen bij het ronddraaiende circeltje.
Uiteindelijk geboot met een stick met DiskWarrior en de disk laten repairen. Daarna draaide alles weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

jvdb1975 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:18:
Voor het slot erop gaat.. Ik heb zojuist en soortgelijk probleem gehad. De boel bleef bij mij ook hangen bij het ronddraaiende circeltje.
Uiteindelijk geboot met een stick met DiskWarrior en de disk laten repairen. Daarna draaide alles weer als een zonnetje.
Als een topic 'opgelost' is, gooien we er hier doorgaans geen slot op, maar laten we het gewoon afzakken. :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
jvdb1975 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:18:
Voor het slot erop gaat.. Ik heb zojuist en soortgelijk probleem gehad. De boel bleef bij mij ook hangen bij het ronddraaiende circeltje. Uiteindelijk geboot met een stick met DiskWarrior en de disk laten repairen. Daarna draaide alles weer als een zonnetje.
Heb je eerst met Disk Utility gekeken of er wat met je schijf was, of gaf hij bij jou ook aan dat er niks aan de hand was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 11:59
M'n vrouw had onder het surfen een vastloper gehad met de sinds kort nieuwe 10.7.2 op haar MBP 13" uit 2010.
Alles stond vast, de cpu was in de 40'C ergens.
Met de aan/uit knop 'm weer aan de gang gekregen.

Na de installatrie van de week tijdens de indexering is de cpu 80'C geweest.
De fan ging niet sneller draaien.
Heb deze 2 utilities draaien:
http://www.macupdate.com/app/mac/23049/smcfancontrol
http://www.bresink.com/osx/TemperatureMonitor.html
Misschien dat ze elkaar storen?

Vraag: zijn er meer mensen met complete vastlopers sinds OS X Lion?
Onder Snow Leopard heeft onze MBP het altijd prima gedaan.

[ Voor 17% gewijzigd door MadButcher op 16-10-2011 03:08 ]

Pagina: 1