Toon posts:

Probleem met mijn Samsung S27A550H monitor (help!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Onlangs (2 weken geleden) heb ik een Samsung S27A550H aangeschaft. Tot drie dagen geleden werkte alles perfect, alleen nu heb ik een probleem. Ik heb al gegoogled en diverse fora's doorgespit maar ben dit specifieke probleem niet tegengekomen.

Soms gaat het scherm opeens compleet zwart voor één seconde of minder om vervolgens weer beeld te vertonen. En dit gebeurt soms wel tot 5 x in 1 minuut. Ik vind dit behoorlijk storend. Het maakt overigens niet uit wat ik doe, dit gebeurd tijdens gamen, films of tv-series kijken, maar ook bij bijvoorbeeld gewoon surfen op het internet.

Mijn monitor is via een HDMI kabel verbonden met mijn videokaart (een Nvidia GTX460) met een connector ertussen omdat mijn videokaart alleen een mini HDMI ingang heeft.

Mijn PC:

- Intel Dual Core E8500 (3.2 Ghz) processor
- 4 gig DDR2 ram geheugen
- 2x 1TB Western Digital HDD (in RAID 0 modus) harde schijven
- Nvidia GTX460 videokaart
- Windows 7 - 64 bit operating system

Met mijn oude monitor (een Samsung 226BW) had ik hier nooit last van (deze was wel verbonden via DVI en niet HDMI).

Hebben jullie enig idee waar het aan ligt? Moet ik de monitor omruilen (val nog ruim binnen de garantie :D) of zijn er hier mensen met soortgelijke problemen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Ik zou eerst eens wat zaken gaan testen. Werkt de monitor wel goed als je hem aansluit op een ander systeem bijvoorbeeld? Wat gebeurd er als je een andere kabel gebruikt? Bij dit soort problemen zijn koppelstukjes trouwens ook vaak de oorzaak.

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Mijn TV doet precies hetzelfde op mijn HTPC. Helaas nog geen oplossing gevonden en al heel veel geprobeerd.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Ik houd niet zo van koppelstukjes... kan je je nieuwe monitor als een met dvi aangesloten om te kijken of je kabel goed is?

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor de tips, ik heb thuis helaas geen ander systeem staan. Het stomme is dat het beeldscherm alleen een HDMI en VGA ingang heeft. Mijn videokaart heeft 2x DVI en 1x MINI HDMI dus hoe je het ook went of keert ik moet sowieso een koppelstuk gebruiken.

Want ik wel nog kan proberen is van DVI naar koppelstuk en dan HDMI dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal ook is kijken of ik een ouder systeem ergens vandaan kan toveren.

Ik heb ondertussen Samsung Support ook al gemaild even afwachen. Mochten mensen nog andere tips hebben dan hoor ik het graag :)

p.s. Is het een idee om een HDMI naar MINI HDMI kabel te halen? en dan het koppelstuk er tussen uit te gooien?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 11:17 ]

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 11:01:
Dank je wel voor de tips, ik heb thuis helaas geen ander systeem staan. Het stomme is dat het beeldscherm alleen een HDMI en VGA ingang heeft. Mijn videokaart heeft 2x DVI en 1x MINI HDMI dus hoe je het ook went of keert ik moet sowieso een koppelstuk gebruiken.

Want ik wel nog kan proberen is van DVI naar koppelstuk en dan HDMI dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal ook is kijken of ik een ouder systeem ergens vandaan kan toveren.

Ik heb ondertussen Samsung Support ook al gemaild even afwachen. Mochten mensen nog andere tips hebben dan hoor ik het graag :)

p.s. Is het een idee om een HDMI naar MINI HDMI kabel te halen? en dan het koppelstuk er tussen uit te gooien?
Een idee is het ja :-)

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
http://www.kabeltje.com/h...uld-10-meter-pf-2169.html

Is zoiets niet iets?
Hoewel het wat prijzig is om alleen even te proberen :/

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Yes dat kan ik ook nog altijd proberen. Overigens krijg ik wel binnenkort de onderdelen van mijn nieuwe PC binnen en op mijn nieuwe kaart zit een gewone HDMI poort dus kan het verloopje sowieso weg, ik ga kijken of het probleem er dan nog steeds is. Aangezien ik toch nog ruiiiiiiiim binnen de garantie val kan ik best nog even wachten :), tis gewoon een storend probleem.
Pagina: 1