Restoring Exchange 2010

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:20
Aantal dagen geleden, is mn nas ingestort dit heeft helaas asl gevolgen gehad dat ik de VM waar exchange op geinstalleerd was niet meer kan restoren.

Exchange was gelukkig nog niet volledig uitgerold, en we gebruiken hosted exchange nog op dit momement, maar met binnen komst van lync, en grotere medewerkers base zullen we binnen kort echt overmoeten naar een einegen exchange omgeving om kosten te drukken, en controlle beter in de hand te houden middels binnen komende en uitgaande mail.

Back-uppen was door ruimte gebruik helaas nooit gedaan zeker niet met aanzien dat de exchange server officeel niet in gebruik was. Wel hadden een aantal users de exchange server in gebruik als verkapte archiving service. Door OSTS, en offline werken is alle archiving mail hersteld op 1 gebruiker na helaas.

Nu wil ik exchange opnieuw opbouwen. Ik heb nieuwe disks en een betere NAS in gebruik die gekoppeld is aan HyperV servers. ipv XEN. Backuppen kan nu ook volledig en veilig gelukkig ;-)

nu staat er in mn AD nog verwijzingen naar de 2 ezxchange servers. 1e server was de mailbox server, de 2e exchange server archiving en CAS.

Nu heb ik 2 nieuwe VM's waar ik exchange op wil zetten wat zou de juiste stappen zijn?

1e mogelijk heid. VM in AD aanmelden onder opzetexch01 alle onderdelen van de VM die als mailbox server fungeerde installeren. dan naam wijzigen naar exchange01, opnieuw de setup draaiden maar dan met setup /m:recovery.
2e mogelijkheid AD opschonen en Exchange opnieuw van de grond opbouwen, inc alle policy's e.d. Alleen ondersteund MS niet het manual opschonen van de Exchange atrubuten in AD.

Iemand anders nog sugesties?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik zou zelf kiezen voor optie 1. Dat is de officiele weg die gevolgd zou moeten worden:

Recover an Exchange Server

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:01
Als je je VM's weer met dezelfde naam opneemt in het AD (nieuwe install van Windows) en je draait een installatie van Exchange, dan kun je een restoreinstall doen.

De gegevens van de Exchange servers worden nl in het AD bewaard.

DUS vm voorzien van Windows met dezelfde naam, exchange setup draaien en de stapjes op het scherm volgen.

Het staat idd beschreven in het artikel van de vorige poster.

[ Voor 12% gewijzigd door Dafjedavid op 04-08-2011 15:27 . Reden: dubbele link naar Technet... ]

Who Needs Windows...