Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Op 29 juli 2011 jongstleden heeft een vriend van me een Vodafone abonnement afgesloten..
Nog mooi voordat de nieuwe tarieven in zijn gegaan. Gekozen is om een Samsung Galaxy S Plus
aan te schaffen met een Vodafone Bel+SMS+Web 150 abonnement voor 2 jaar bij telefoonkopen.nl.
Toestel was gratis bij dat abonnement en veel belminuten / smsjes zijn niet nodig, internet daarentegen is natuurlijk erg leuk om te gebruiken en bij deze oude abonnementen is een datalimiet van 1024MB erg fijn!

Zodoende alles vastgesteld, contract opgesteld, nummerportering van Telfort naar Vodafone ook in orde
gemaakt en daarom kreeg hij het toestel niet gelijk mee. Contract ondertekend en alles was goed en wel..
Dit kon 1 tot maximaal 3 dagen duren... Op zaterdag niks gehoord, op zondag ook niks gehoord en maandagmiddag ook nog niks gehoord. Zodoende ging de desbetreffende vriend van me wat twijfelen en heeft
het contract opgezocht, waar hij zag dat zijn huidige nummer niet klopte, twee cijfers zijn omgedraaid.

Zodoende contact opgenomen met Telefoonkopen.nl die zegt niks voor hem te kunnen doen..
Er is contact geweest met Vodafone en blablabla, 'maar het is 1 augustus gewees dus nieuwe voorwaarden'
Er is uiteraard een nieuw contract op te stellen, maar daarbij gelden de nieuwe veel slechtere voorwaarden.
Hij zou dan geen 12x14,75 en 12x29,50 gaan betalen, maar 24x30,50, wat al 201 euro zou schelen...
Tevens heeft hij dan een badass datalimiet van 300MB en niet van 1024MB wat natuurlijk ook erg veel scheelt.
Als laatste is het toestel bij het nieuwe B+S+W 150 abbo geen 0,00 euro maar een duivelse 169,99 euro!
Zou hem dus 370,00 extra moeten kosten + 700MB data minder per maand.. Toestelprijs los is nog minder!

Maar nu mijn vraag, wat is hier nog aan te doen? Contract is ondertekend op 29 juli 2011, dus onder de oude voorwaarden... Desbetreffende vriend heeft het natuurlijk ondertekend met het foute 06-nummer erop, maar desbetreffende medewerker van telefoonkopen.nl heeft het nummer goed ingevoerd om in het Telfortsysteem te komen. Er werd nog geshowd hoeveel minuten / smsjes en dergelijke hij deze maand kon gebruiken...
Telefoonnummer is daarna dus verkeerd overgenomen in het nummerporteringsverhaal... Beiden zijn 'schuldig'?

Ondertussen willen we natuurlijk een B+S+W 150 abbo met 1GB datalimiet en die telefoon..
Wat kunnen wij hier nog tegen doen, kan iemand ons helpen, welke afdeling van Vodafone moeten we hebben, moeten we toch weer een keer naar de winkel om een medewerker nogmaals naar VF te laten bellen?

Volgens mij is hier op Tweakers een businessaccount van Vodafone, waar ik dit probleem ook kan en wil voorleggen, maar ik kan dit account niet 1,2,3 vinden? Heeft iemand een linkje van deze Vodafone-user?

Telefoonkopen.nl heeft meerdere winkels, wij hebben alleen ervaringen in de vestiging in Rijswijk

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 14:02

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik heb ze inmiddels gevonden ja, ga ze allen contacten / linken naar dit topic! Thanks anyway!
Slechts een van deze users heeft DM aangezet, dus die heb ik dan ook een DM gestuurd.. We will see!

[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 03-08-2011 00:04 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik denk niet dat die nog actief is: http://gathering.tweakers...nd/poster/229972/messages ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Maar kan je ze niet bellen en vragen wat er gebeurd als nummer niet klopt? Want het enige wat nu fout is gegaan is dat ze nu "waarschijnlijk" iemands anders nummer overnemen.

Als zij zeggen dat je een nieuw contract ervoor moet tekenen, tsja dan kan je niets beginnen. Als zij zeggen dat het makkelijk te veranderen is. Dan is het zo.
Doe alsof contract gister is ondertekend en bel eens een keer. Weet je gelijk of ze een lulverhaal ophangen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb een vergelijkbaar probleem, alleen bij mij was het contract wel in orde. In chronologische volgorde:

16 juli 2011 Order bij Vodafone ingediend, inclusief nieuw nummer op mijn verzoek
16 juli 2011 Nieuw nummer gekregen (direct na beëindiging van telefoontje)
18 juli 2011 Nog geen orderbevestiging gekregen, mailtje verstuurd met vraag over orderstatus
27 juli 2011 Niks gehoord over order, veel gezeik, veel gebel met klantenservice, order bij Vodafone geannuleerd. Kreeg mondelinge bevestiging van annulering.
27 juli 2011 Nieuwe order ingediend bij externe dealer (in mijn geval gsmwijzer.nl)
28 juli 2011 Status-update dealer: "contract ontvangen en in behandeling bij provider"
30 juli 2011 Antwoord ontvangen van Vodafone op mijn e-mail van 18 juli (!). Oude order is opnieuw ingediend door Vodafone. :'(
1 augustus 2011: Order bij gsmwijzer geannuleerd omdat er kennelijk bij Vodafone nog een order in het systeem zit.
3 augustus 2011: Order bij Vodafone geannuleerd. (zeggen ze...)
3 augustus 2011: Order hervat bij gsmwijzer.nl (onder oude tarieven).
...Rest is afwachten. Ik kan alleen deze week nog de order hervatten, aldus gsmwijzer. Voor die tijd moet bij Vodafone de oude order uit het systeem zijn.

Ik zit nu dagelijks een half uur tot een uur aan de telefoon met de Vodafone klantenservice.

Ik sta wel in mijn recht omdat ik op 27 juli mijn order bij Vodafone heb geannuleerd en daarna een nieuw contract heb ondertekend. Echter, door hun achterlijke systeem zit ik misschien aan nieuwe tarieven. Maar om hier nu een rechtszaak over te beginnen...

Tip voor de TS, bel eens voor de grap naar gsmwijzer. Zij zijn misschien wel in staat om deze week nog onder de oude tarieven het abonnement af te sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk op 24-05-2018 19:18 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Er is even met Vodafone contact geweest en die adviseren ons toch om terug te gaan naar de winkel om het nummer aan te laten passen, wat volgens de persoon die we aan de lijn hadden nog moet kunnen icm de oude voorwaarden. Daar is namelijk voor getekend... Hmm zal wel niks worden, maar dan toch maar naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Vodafone kan heel smerig zijn op dit soort momenten. Ik verdenk ze er weleens van dat ze dit expres doen. Vorig jaar was er ook zo'n moment met nieuwe voorwaarden. 'Toevallig' waren alle geliefde toestellen bij de vodafone 'uitverkocht', terwijl bij de phonehouse (in het pand ernaast) er genoeg op voorraad waren. En als je dan toch die toestellen wilde, moest je je onder de nieuwe voorwaarden aanmelden. Nouja, in ieder geval succes met het afhandelen van dit verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Telefoonkopen is ook even gecontact en zij raden ons ook aan om naar de winkel te gaan, om daar een klachtenformulier in te laten vullen, wat wordt doorgezet naar Vodafone, waar zij alsnog kunnen beslissen om het contract, met de oude voorwaarden, aan te nemen. Zal wel niet lukken, maar wie niet waagt, wie niet wint. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:18

JBX

Ik zou het bij GSMwijzer doen, dan kan je meteen je contract terugemailen.

Anders is DIT ook een mooie aanbieding

[ Voor 41% gewijzigd door JBX op 04-08-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Kreeg vandaag dit binnen:

Mailtje van Vodafone: abonnement verlengd nieuwe vorm :(
Belletje en mailtje van GSMwijzer: Dit komt door het brakke systeem van Vodafone. Wordt met terugwerkende kracht omgezet naar oud abonnement. Verwacht vandaag of morgen verzending van telefoon. :*)

Is er dan toch nog licht aan het einde van de tunnel? Niet te vroeg juichen...
Beste _christiaan_,

Wij hebben uw aanvraag vandaag ingevoerd. Wellicht krijgt u vanuit vodafone een bevestiging dat u tegen de nieuwe voorwaarden bent aangesloten. Dit word echter met terugwerkende kracht aangepast en u zal gewoon gaan betalen voor de oude voorwaarden. Die heeft te maken met het systeem waarin de aanvragen worden verwerkt.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-06 22:49

Flappiewappie

Hier nog meer

Je vriend heeft zijn handtekening onder de fout gezet die telefoonkopen.nl heeft gemaakt. En is dus akkoord gegaan met een nummerbehoud van een nummer wat niet van hem is en dus incorrecte gegevens.

Het oplossen van deze fout licht nu bij telefoonkopen.nl, oude prijsplannen kunnen niet meer geactiveerd worden. Wat ze hoogstens kunnen doen is coulance geven op de toestelprijs.

Altijd controleren waar je je handtekening onder zet.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 16:59

freddyathlon

McLaren Mercedes

CLB schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:17:
Er is even met Vodafone contact geweest en die adviseren ons toch om terug te gaan naar de winkel om het nummer aan te laten passen, wat volgens de persoon die we aan de lijn hadden nog moet kunnen icm de oude voorwaarden. Daar is namelijk voor getekend... Hmm zal wel niks worden, maar dan toch maar naar de winkel.
Indien het nummer fout is ingevoerd in het aanvraagsysteem van Vodafone, komt hiervan automatisch een melding terug bij de winkel. Dit kan een paar werkdagen duren, omdat Telfort niet zo snel reageert op nummerbehoud aanvragen.

Het nummer hoort niet bij opgegeven NAW-gegevens, dus krijgt Telefoonkopen een afwijzing in het aansluitsysteem van Vodafone te zien.
Hierop kan de winkel de aanvraag openen, gegevens aanpassen en opnieuw versturen. Er hoeft geen nieuw contract gemaakt te worden, dat is er namelijk al, met de oude voorwaarden.

Fluitje van een cent dus en niks om je zorgen over te maken. Gewoon terug naar de winkel en de opdracht geven het nummer aan te passen zodra er een afwijzing voor de eerste aanvraag is.
De aanvraag wordt dan opnieuw verwerkt met hetzelfde abonnement, dezelfde actie enz.
Als je nu twee weken niks van je laat horen, heb je wel pech; dan vervallen afgekeurde aanvragen helemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door freddyathlon op 05-08-2011 15:55 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Flappiewappie schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:30:

Het oplossen van deze fout licht nu bij telefoonkopen.nl, oude prijsplannen kunnen niet meer geactiveerd worden. Wat ze hoogstens kunnen doen is coulance geven op de toestelprijs.
Het oude prijsplan is al aangevraagd toen het nog gewoon verkocht kon worden. Deze wordt ook nog steeds actief. Zie mijn andere post hierboven.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Tarabass schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:23:
Vodafone kan heel smerig zijn op dit soort momenten. Ik verdenk ze er weleens van dat ze dit expres doen. Vorig jaar was er ook zo'n moment met nieuwe voorwaarden. 'Toevallig' waren alle geliefde toestellen bij de vodafone 'uitverkocht', terwijl bij de phonehouse (in het pand ernaast) er genoeg op voorraad waren. En als je dan toch die toestellen wilde, moest je je onder de nieuwe voorwaarden aanmelden. Nouja, in ieder geval succes met het afhandelen van dit verhaal..
Met alle respect; je kunt je toestel dan toch bij de Phonehouse kopen icm een VF abo?
Om nu gelijk je oordeel neer te leggen zonder echt goede argumenten vind ik wat ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
freddyathlon schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:51:
Indien het nummer fout is ingevoerd in het aanvraagsysteem van Vodafone, komt hiervan automatisch een melding terug bij de winkel. Dit kan een paar werkdagen duren, omdat Telfort niet zo snel reageert op nummerbehoud aanvragen.

Het nummer hoort niet bij opgegeven NAW-gegevens, dus krijgt Telefoonkopen een afwijzing in het aansluitsysteem van Vodafone te zien.
Hierop kan de winkel de aanvraag openen, gegevens aanpassen en opnieuw versturen. Er hoeft geen nieuw contract gemaakt te worden, dat is er namelijk al, met de oude voorwaarden.

Fluitje van een cent dus en niks om je zorgen over te maken. Gewoon terug naar de winkel en de opdracht geven het nummer aan te passen zodra er een afwijzing voor de eerste aanvraag is.
De aanvraag wordt dan opnieuw verwerkt met hetzelfde abonnement, dezelfde actie enz.
Als je nu twee weken niks van je laat horen, heb je wel pech; dan vervallen afgekeurde aanvragen helemaal.
En zowel Vodafone als Telefoonkopen (klantenservice van beide bedrijven) zeggen hier niks over...
Tevens is de filiaalmanager van het Rijswijkse filiaal hiervan toch ook wel op de hoogte zou je dan denken?
Hmm dan toch maar terug naar de winkel en dit verhaaltje is overleggen.. Zou toch gek zijn als 't opeens wel kan.
freddyathlon schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:54:
Met alle respect; je kunt je toestel dan toch bij de Phonehouse kopen icm een VF abo?
Om nu gelijk je oordeel neer te leggen zonder echt goede argumenten vind ik wat ver gaan.
Maar daar krijg je niet dezelfde prijs voor het toestel denk ik zo =)

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 05-08-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

CLB schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:05:
[...]

En zowel Vodafone als Telefoonkopen (klantenservice van beide bedrijven) zeggen hier niks over...
Tevens is de filiaalmanager van het Rijswijkse filiaal hiervan toch ook wel op de hoogte zou je dan denken?
Hmm dan toch maar terug naar de winkel en dit verhaaltje is overleggen.. Zou toch gek zijn als 't opeens wel kan.
Geloof me; ik weet hoe die aansluitsystemen werken ;).
En ja, iedereen die met het Vodafone aansluitsysteem werkt, weet hoe je een porteerverzoek aan moet passen indien deze afgewezen is. Laat je dus niet wijs maken dat er een geheel nieuw contract gemaakt moet worden, want dit is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

CLB schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:05:

Maar daar krijg je niet dezelfde prijs voor het toestel denk ik zo =)
Tsja, soms wel en soms niet. Maar ja, het leven zit vol keuzes he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
freddyathlon schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:34:
Geloof me; ik weet hoe die aansluitsystemen werken ;).
En ja, iedereen die met het Vodafone aansluitsysteem werkt, weet hoe je een porteerverzoek aan moet passen indien deze afgewezen is. Laat je dus niet wijs maken dat er een geheel nieuw contract gemaakt moet worden, want dit is niet zo.
We zijn inmiddels weer een stuk verder in het verhaal, maar helaas het was echt NIET mogelijk...
Alles was geprobeerd, maar abonnement was al gecancelled door Vodafone. Tevens was volgens de manager van Telefoonkopen.nl in Rijswijk alles aan te passen op het contract behalve het telefoonnummer..
Klonk erg aannemelijk wat je zei en iik geloof je zeker, maar ja als hij echt blijft zeggen 'nee kan echt niet, ik heb alles voor je gedaan, alles geprobeerd' dan houd het toch echt snel op.. Jammer maar helaas.. Nu wordt het waarschijnlijk een Vodafone Sizz abonnement, zodat de 1GB datalimiet wel behouden blijft, maar dat komt wel.

Pagina: 1