Toon posts:

iMac als DJ tafel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb binnenkort een feestje bij mij thuis, en wil graag via m'n iMac, DJ spelen. Ik gebruik hiervoor VirtualDJ, maar Djay 3 heb ik ook. Nu wil ik graag de ene track via de luidsprekers afspelen, en de andere via mijn koptelefoon voor pre-cueing. Nu weet ik dat ik het beste een externe geluidkaart moet kopen, maar heb geen idee welke. Ik kwam voor weinig geld uit bij deze, zal dit werken? Ik zal 'm niet vaak gebruiken, dus het mag erg simpel zijn!

Afbeeldingslocatie: http://pan.fotovista.com/dev/0/8/03422780/g_03422780.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymeister
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04-2021
Ik denk van wel. Zolang je maar er vanuit kan gaan dat het apparaatje onder OS X werkt zal er waarschijnlijk geen problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

je dj idee gaat niet werken zo. Je moet een geluidskaart hebben met multi outputs die je in de driver kan routen. Dan kan je de master (speakers) op kanaal 1 zetten en PFL op kanaal 2... Werkt als een malle op mn projectmix i/o, alleen zit daar een aardig prijskaartje aan

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hebt een Native Instruments Audio2dj nodig. Dit is een geluidskaartje met 2 stereo uitgangen. Hiermee kan je doen wat je wil, en je haalt er nog eens kwaliteit mee in huis.
Afbeeldingslocatie: http://djbooth.cachefly.net/pics-equip/audio2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://flylyf.com/wp-content/uploads/2009/07/ADIO2DJ_setup1_l.png

Ik dacht dat deze geluidskaart rond de €100 schommelt. Wat een mooie prijs is.
Via de webwinkel bax-shop.nl kan je het ding kopen.

Mocht je nog dj vragen hebben, zend me maar een pm. Ik gebruik namelijk zelf de Audo4dj van Native Instruments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

In windows kan je met de Imac & VirtualDJ (wel de pro versie) met de bestaande geluidskaart dit al doen.

Helaas kan dit niet in Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:43
Let er wel op, als je een extra geluidskaart koopt, dat deze geen latency heeft met de andere geluidskaart, anders kun je er alsnog niks mee.

Tenzij je de latency van de 2 geluidskaarten met elkaar kan synchroniseren, maar dat zou dan een optie moeten zijn in de software en dat weet k niet.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet genoeg, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 22:09
Natuurlijk kan het wel met dat Logitech ding! Je kan namelijk in VirtualDJ aangeven dat je meerdere audiodrivers kan gebruiken, en dan kan je dus je master-out over de iMac laten gaan en de headphone out via dat USB dingetje.

Of het voor dat ding specifiek werkt kan ik dan weer niet zeggen, heb ik zelf nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kcilium
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 13:52
Ik heb een USB 5.1 geluidskaart gebruikt met het programma soundflower.
met soundflower kan je de geluidskaart "opdelen" zodat je de aparte poorten kan opdelen.

2 beer or not 2 beer thats the question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Muchachooo schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:50:
Natuurlijk kan het wel met dat Logitech ding! Je kan namelijk in VirtualDJ aangeven dat je meerdere audiodrivers kan gebruiken, en dan kan je dus je master-out over de iMac laten gaan en de headphone out via dat USB dingetje.

Of het voor dat ding specifiek werkt kan ik dan weer niet zeggen, heb ik zelf nooit geprobeerd.
Tuurlijk kan dat, mocht het niet perfect werken kun je asio gebruiken (persoonlijk heb ik vooral Traktor ervaring maar ik kan me niet voorstellen dat vdj dat niet kan)

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Virtual DJ is het heel gemakkelijk om je hoofdtelefoon en speakers apart te doen. Je hoeft alleen maar te kijken naar een Mac compatibele externe geluidskaart/usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 21:00
ik heb dit zelf allemaal niet geprobeerd maar in principe kun je toch gewoon een splitter pakken en de een over links en de ander over rechts laten lopen.
Pagina: 1