Toon posts:

Lion, Safari, Opera en stropend scrollen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanmiddag een zeer stroperige Safari op bijv. nu.nl -de voorpagina, fotopagina niet (tweakers ook niet gelukkig) ook in Opera trouwens :S
How can? Geheugen zat, 8GB- Activity Monitor staat netjes, geen overload op iets, geen grote cache/logs/andere processen...alleen de cpu springt bij deze pagina omhoog naar ca. 50-60%..terwijl normale pagina's rond de 25-35% aangeven.
Pop-up blocker en smooth scrolling mee gevarieerd om te testen, maar zonder resultaat.

Is dit Lion gerelateerd, of ligt de oorzaak bij nu.nl, met de pagina-achtergrond-vullende reclame, waardoor de browser het zwaar krijgt?

Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-10 07:10
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:26:
Sinds vanmiddag een zeer stroperige Safari op bijv. nu.nl -de voorpagina, fotopagina niet (tweakers ook niet gelukkig) ook in Opera trouwens :S
How can? Geheugen zat, 8GB- Activity Monitor staat netjes, geen overload op iets, geen grote cache/logs/andere processen...alleen de cpu springt bij deze pagina omhoog naar ca. 50-60%..terwijl normale pagina's rond de 25-35% aangeven.
Pop-up blocker en smooth scrolling mee gevarieerd om te testen, maar zonder resultaat.

Is dit Lion gerelateerd, of ligt de oorzaak bij nu.nl, met de pagina-achtergrond-vullende reclame, waardoor de browser het zwaar krijgt?

Ja heb ik ook last van gehad. Heb er last van sinds Safari 5.1. Heb het volgende gedaan:

1. Laatste flash player geinstalleerd (eerst de oude verwijderd).
2. Alle Safari extensions uitgeschakeld.
3. Disk Utility gedraaid. Repair Disk Permissions wel te verstaan. Daarna opnieuw opstarten.

Heb nu het idee dat alles wel ok gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:53

Mach

[END]Avengers

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:26:

jep, naar mijn idee ligt het inderdaad aan de reclame op de achtergrond....baggerzooi...

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het was in één keer over, zonder dat ik iets had veranderd- ik denk dus idd niet Lion gerelateerd.

(Gelukkig :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Firefox met adblock doet het wel aardig ook op de Mac.