Ziggo Cisco modem -> Ramp met uitgebreid netwerk...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Ola tweakers,

Sinds vandaag Ziggo Alles-in-1 Plus binnengekregen en aangesloten.

Een PC rechtstreeks op het nieuwe modem-router (Cisco EPC-3925) en het werkt als een zonnetje.
Laptop via WiFi, ook gelijk werken.

Nu komt het probleem:

Ik heb 2 giga-switches van Sitecom (die op een tele2 modem jaren non-stop gedraaid hebben).
Zodra ik deze op het Ziggo modem aansluit dan gebeuren er hele vreemde dingen.

Meestal loopt het modem direct vast; telefonie doet het niet meer, internet ligt eruit, computers zien elkaar niet op het netwerk, nieuwe PC erbij op het netwerk krijgt geen IP meer toegewezen enz.

Het probleem laat zich moelijk omschrijven, want wat er gebeurt is niet echt consequent te noemen.

Soms werkt het aansluiten van één van de switches wel. Internet op meerdere computers. Tweede switch erbij en het netwerk ligt er weer uit.

Modem heb ik al diverse malen gereset. Met momenteel als resultaat dat het modem helemaal niet meer online komt.

Ik denk dat dit probleem niet makkelijk op te lossen is. Wel wil ik bij deze mededelen dat de Cisco EPC-3925 een rampenbak is, een absolute afrader voor iedereen met een iets uitgebreider netwerk in huis.

Morgen ben ik van plan een losse (goede) router aan te schaffen en de DHCP van het modem uit te schakelen.

Iemand tips / ideeën? Natuurlijk altijd welkom!!! :)

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Je kan altijd aan de klantenservice vragen of je een Ubee Wifi mag ipv de cisco.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

IGMP of CDP berichtjes?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNECMotU
Rainesh schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:16:
Je kan altijd aan de klantenservice vragen of je een Ubee Wifi mag ipv de cisco.
Heb al e.e.a. gelezen over de Ubee Wifi. Is dat een beetje een aanrader?
Zover gaat mijn kennis nog net niet. Kun je het nader toelichten???

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

MNECMotU schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:23:
Misschien zijn je switches in staat om vlans te maken. En willen die je cisco daar over inlichten. Maar kan je cisco er niet mee omgaan, om onduidelijke redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Snap die cisco uberhaupt wel Gbit? Als die Sitecoms geen auto-negotiate zijn ga je dan ook vreemde problemen krijgen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, zijn die cisco's niet gewoon bridges?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
Gbit switches? Aan Ziggo internet.... :+

Ik zou iets met een routertje verzinnen. Gbit internet trekt dat ding toch niet :o

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

asing schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:10:
Gbit switches? Aan Ziggo internet.... :+

Ik zou iets met een routertje verzinnen. Gbit internet trekt dat ding toch niet :o
Als je 120mbit internet hebt... welke aansluiting gebruik je daar ook al weer voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
Ahja, een Gbit routertje wordt het dan. :+

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazkar
  • Laatst online: 08-09 10:17
De EPC 3925 is volgens de Cisco site een wireless residential (DOCSIS 3) Gateway, wat inderdaad inhoud:
Kabelmodem + wireless AP + router.

Wellicht is het probleem inderdaad dat je switches BPDU's versturen en de Cisco hier niet (goed) tegen kan.
Sterker nog, wellicht willen je sitecoms de VLAN database van je Cisco wel overschrijven, who knows.

Wat voor sitecoms heb je? Zijn het managed of unmanaged switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MNECMotU schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:23:
[...]

Heb al e.e.a. gelezen over de Ubee Wifi. Is dat een beetje een aanrader?

[...]

De WiFi integrated versie heeft ook zijn nukken, ik zou daar niet snel aan beginnen. Ik heb zelf de Ubee zonder WLAN i.c.m. een router (D-Link) en dat bevalt uitermate goed. Rock solid hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazkar schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 05:31:
..
Wat voor sitecoms heb je? Zijn het managed of unmanaged switches? :D :F
This humors me this early in the morning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNECMotU
Haha, sitecoms managed? :)

Thnx voor de reacties. Heb nog wat zitten proberen en zitten lezen in de manual van de modem-router, maar het blijft falen!

Gisteren nog gesproken met een goede kennis van mij die gelijk zei dat de modem-router apparaten van ziggo allemaal bagger zijn, dus snel omzeilen die hap!

Ga straks een andere router halen en dan ga ik er vanuit dat het vlekkeloos gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Tuurlijk ik zou ook meteen denken dat die Cisco bagger is en Sitecom perfect. Zou eerder een andere switch proberen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

CyBeR schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 23:48:
Euh, zijn die cisco's niet gewoon bridges?
Bridge met wifi? Lijkt me niet toch?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:42
Ik heb een ubee ziggo modem, met wlan en alles erop en eraan, wat een ellende, brakke dhcp leases, wegvallende verbindingen, kapotte ssh-sessies.

Inmiddels heb ik via de ziggo helpdesk het modem in bridge laten zetten (dus router, dhcp, wlan uit), en daarachter een netgear wndr3700 en opeens is mijn netwerk weer helemaal stabiel.

met andere woorden, als je wil dat het goed werkt, kan je het beter zelf doen :)

[edit]
hoezo zou je wifi niet kunnen bridgen?

[ Voor 5% gewijzigd door borft op 03-08-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

borft schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:41:
Ik denk dat het feit dat het modem WiFi aan boord heeft in principe uit sluit dat het modem te bridgen is. Ook al vertel je dat het wel mogelijk is (ik denk dat heel veel mensen graag willen weten hoe je het gedaan hebt!).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

borft schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:41:
Het kan uiteraard prima in theorie.

In de praktijk krijg je van je ISP meestal maar 1 IP adres terwijl iedereen verwacht dat elke computer tegelijk op Wifi kan. Het resultaat is dus dat zodra een extra computer zich aan zou melden, dat de vorige computer zijn verbinding kwijt is.

Met voldoende IP adressen is het dus goed te doen, met een standaard consumentenverbinding is het zeer aannemelijk dat dit niet het geval is.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1