Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Foutmelding Eredivisie Live: 'Server could not be found'

Pagina: 1
Acties:

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 20:50
Hallo allemaal,

Na een aantal dagen gepruts probeer ik het maar op GoT. Ik kan nl. geen video's bekijken op de web site van Eredivisie live. Na de verplichte reclame, die het overigens wel doet, krijg ik consequent de melding 'Server could not be found'.

Ik heb het op een tweetal computers (PC, laptop) geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Enige overeenkomst is dat het beide computers zijn met een Windows 7 x64 OS, IE9 en ze in het zelfde netwerk hangen.

Herinstallatie van Flash, IE settings restoren, Firewall uitschakelen. Niets helpt.

Echter vanmorgen probeerde ik het met mijn laptop die het thuis niet deed op het werk, en daar werkte het wel?!! Thuis internet via Solcon + Filternet, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Alvast hartelijk dank!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:07

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah, het 1e wat ik zou aanraden in dit geval: Probeer het eens met een andere browser als Firefox of Google Chrome. Puur om uitsluiting te krijgen dat het aan IE9 ligt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Er!k
Bedankt voor de reactie! Ik heb het meteen nog even getest met Google Chrome en Mozilla Firefox, maar beiden met hetzelfde (negatieve) resultaat :(

Verwijderd

Kun je het ergens anders (laten) testen? Dan weet je of het aan jou ligt.

• mennoj1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:19
Wordt Eredivisie Live niet geblokkeerd door Filternet?

• Er!k
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:25:
Kun je het ergens anders (laten) testen? Dan weet je of het aan jou ligt.
Dat heb ik gedaan. Met dezelfde laptop waar het thuis niet werkt, werkt het wel op het werk...

• Er!k
mennoj1 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 20:30:
Wordt Eredivisie Live niet geblokkeerd door Filternet?
Dat zou kunnen, maar een beetje raar?!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je zou contact op kunnen nemen met Filternet, om daar te vragen of ze het nou blokkeren of niet.
http://www.solcon.nl/klan...veiligheid/internetfilter
en vooral
http://www.solcon.nl/klan...-uitschakelen-of-wijzigen

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kan ook nog een DRM vraagstukje zijn, er is een tijdje terug ook iemand geweest die ook zo'n mooie cryptische melding kreeg met RTL Gemist.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Er!k
alt-92 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:34:
Kan ook nog een DRM vraagstukje zijn, er is een tijdje terug ook iemand geweest die ook zo'n mooie cryptische melding kreeg met RTL Gemist.
Daar zat ik ook aan te denken. Dat probleem had ik ook en is inmiddels opgelost (dankzij de post in dit forum)....

• Er!k
Laatste update: Na contact met de helpdesk hebben ze tijdelijk Filternet uitgeschakeld, en wat blijkt nu werkt het! Ondanks het feit dat ze zelf beweerden dat dit niet de oorzaak kon zijn! Nu kijken of ze het filter zodanig aan kunnen passen dat dit wel kan in de toekomst... Wat mij betreft mag er een slotje op :)

Verwijderd

Hmm hopelijk nog geen slotje.

Want ik heb het zelfde probleem!

Ook ik heb Windows 7 X64 maar ik gebruik nog IE8. Ik heb ook van alles al geprobeerd maar niets helpt.
Alle beveiligingen omlaag gezet, firewall uit zowel softwarematig als hardwarematig. Antivirus shit uitgezet. De site toegevoegd als trusted zone. Activex zooi allemaal op accept gezet etc.. Geen enkel resultaat.
Alleen een reklame blok en daarna de melding could nog connect to server.

Op de PC van mn vrouw werkt het ook niet (zij heeft ook win7 x64) Op een nieuw geinstaleerd notebook werkt het ook niet! Ook hier Win7 x64. Echter als ik met oracle virtualbox een XP os gebruik werkt het wel!!
Daarmee kan ik dus uitsluiten dat het mn router zou zijn of firewall die het zou blokkeren.

Ik kom op google meerdere mensen tegen die ditzelfde probleem hebben. Mij lijkt dit toch echt een probleem aan de kant van Eredivisielive en hun flash player. Wellicht dat het iets te maken heeft met DRM/licenties die niet werken bij Windows 7 64bit??
Ik heb ook al de 64bit adobe flash player geprobeerd (alleen te downloaden via adobe labs en is beta)
Helaas zonder resultaat.

Ik zit bij Ziggo en zij gebruiken volgens mij helemaal geen filternet. Althans ik heb het nooit aangezet of ik betaal er ook niet voor (geen idee of het een gratis dienst is ofzo? ken het verder niet)

Ik zou graag willen weten of het nog steeds werkt bij jou? Ik heb het zojuist nog geprobeerd en het werkt bij mij nog steeds niet!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 20:34 ]

• Er!k
Op mijn werk werkt het wel, zowel op Windows 7 x64 als Windows XP, maar thuis niet met dezelfde laptop. Dat was voor mij de clue om de oorzaak bij Filternet te zoeken. Het filter staat nu nog uit, dus het werkt (nog). Heb je al geprobeerd om het met de laptop op een ander netwerk te proberen? Zo kun je in ieder geval uitsluiten dat het aan Ziggo ligt...

Verwijderd

Denk niet dat het aan ziggo ligt. Immers als ik via mn Windows 7 X64 pc een vmware client gebruik (XP)
Dan werkt het daarin wel.. Gaat toch via de zelfde pc/router/provider?
Pagina: 1