deze computer kan niet automatisch worden hersteld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Mobster
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-07-2024
Vandaag starte de desktop uit het niets,volledig uitzichzelf opnieuw op. Na de reboot kom ik in het recovery/repair/herstel scherm. De volgende melding komt in beeld:

Probleemhandtekening: deze computer kan niet automatisch worden hersteld
Gebeurtenisnaam van probleem : StartupRepairOffline
Probleemhandtekening01 :6.1.7600.16385
Probleemhandtekening02 :6.1.7600.16385
Probleemhandtekening03 :unknown
Probleemhandtekening04 :21200702
Probleemhandtekening05 :AutoFailover
Probleemhandtekening06 :11
Probleemhandtekening07 : corrupt file
Versie van besturingssysteem : 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: :1043

Op geen enkele manier is het mogelijk terug in windows te komen. Ik heb de volgende zaken geprobeerd:
Automatisch Herstel --> Geen resultaat
Veilige modus: Komt terug in bovenstaand scherm
Opstarten met laatst bekende werkden Registry instellingen: --> geen resultaat
Een of andere check uitgevoer, 2 verschillende diagnostische fases om fouten op te sporen, geen fouten gevonden dus wederom geen resultaat.

Wat ik ook probeer, de pc blijft keer op keer terug komen in het scherm met bovenstaande foutmeldingen. Enig onderzoek op internet wijst mogelijkerwijze op een defecte HD, vanwege de melding 'Probleemhandtekening07 : corrupt file'. Echter kan ik het verhaal nergens zo terug vinden zoals het zich momenteel voordoet.

Kan iemand mij misschien verder helpen? Misschien iemand bekend met het probleem? Is het daadwerkelijk de HD? Of het geheugen? Hoe kan ik deze zaken nagaan? Iemand ideeën?

Het betreft een zelfbouw-pc, er is dus geen OEM-meegeleverde software voorhanden die eventuele defecte hardware kan opsporen.

Mijn dank is groot als iemand mij kan helpen, ik moet eigenlijk a.s.a.p weer op mijn pc geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:04
Je kan de diverse FAQ's op dit forum gebruiken om hardware problemen op te sporen. Dan kan je dat alvast uitsluiten. Herinstalleren is daarna meestal de snelste optie om je systeem weer werkend te krijgen. Geinstalleerde programma's dienen dan wel weer opnieuw geinstalleerd te worden.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Mobster
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-07-2024
Korvaag schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 18:42:
Je kan de diverse FAQ's op dit forum gebruiken om hardware problemen op te sporen. Dan kan je dat alvast uitsluiten. Herinstalleren is daarna meestal de snelste optie om je systeem weer werkend te krijgen. Geinstalleerde programma's dienen dan wel weer opnieuw geinstalleerd te worden.
Ik heb het forum reeds nagelopen, maar dit specifieke probleem is nog niet vermeld. Vandaar mijn vraag.En alles opnieuw installeren..... eigenlijk laatste paardenmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:04
Je hoeft ook geen specifiek probleem te onderzoeken.. Je vraagt hoe je HD of geheugen kan testen (hoe je dat kan nagaan). Het antwoord daarop is te vinden in de FAQ's. Als je dat gedaan hebt en daar resultaten van post kunnen we ns verder kijken. Tot nu toe heb ik nog geen resultaten van dingen als memtest oid gezien. Je hebt de FAQ's dus nog niet doorlopen (en daarom heb je ws ook nog weinig reply's). Ga eerst de hardware zaken onderzoeken als je daar bedenkingen bij hebt. Post dat en je zal zien dat er vervolgens wat gerichtere reply's komen. Momenteel is dit nogal koffiedik kijken.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 17:06
Opstarten van windows cd, ga naar recovery scherm(bij xp was dit R), hier chkdsk uitvoeren op alle harde schijven.

HD testen in een andere pc met hd tune om grote fouten te zien, smart en oppervlakte kontrolle.

Je kan nog in dos de hersteloptie starten, even met google zoeken waar deze staat.

[ Voor 24% gewijzigd door jan99999 op 03-08-2011 10:24 ]