Als wijze van experiment heb ik in een word sjabloon d.m.v VBA een formulier met een aantal tabbladen gemaakt waarin op basis van de ingevoerde gegevens een advies wordt gegenereerd. Vervolgens wordt deze informatie naar het word document gestuurd, eventueel geprint en vervolgens naar betrokken personen ge-emaild. Dit werkt verder prima, op een haperende email client na.
Helaas is dit een los document dat redelijk onbeheerd verspreidt kan worden. Er zitten ook andere beperkingen aan, elke formulier dient opnieuw te worden ingevuld.
Zoals uit de titel blijkt wil ik schakelen naar een andere structuur / taal.
Ik heb geen ervaring met andere talen ( in het verleden iets in java geschreven ), 1 jaar hogere informatica gevolgd, VBa heb ik zelf m.b.v. internet pagina's aangeleerd.
Wat kan ik het beste mezelf gaan aanleren?
Helaas is dit een los document dat redelijk onbeheerd verspreidt kan worden. Er zitten ook andere beperkingen aan, elke formulier dient opnieuw te worden ingevuld.
Zoals uit de titel blijkt wil ik schakelen naar een andere structuur / taal.
Ik heb geen ervaring met andere talen ( in het verleden iets in java geschreven ), 1 jaar hogere informatica gevolgd, VBa heb ik zelf m.b.v. internet pagina's aangeleerd.
Wat kan ik het beste mezelf gaan aanleren?