Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Office Word VBA] Omschakelen naar andere taal / structuur

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views

• Lockaholic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als wijze van experiment heb ik in een word sjabloon d.m.v VBA een formulier met een aantal tabbladen gemaakt waarin op basis van de ingevoerde gegevens een advies wordt gegenereerd. Vervolgens wordt deze informatie naar het word document gestuurd, eventueel geprint en vervolgens naar betrokken personen ge-emaild. Dit werkt verder prima, op een haperende email client na.

Helaas is dit een los document dat redelijk onbeheerd verspreidt kan worden. Er zitten ook andere beperkingen aan, elke formulier dient opnieuw te worden ingevuld.

Zoals uit de titel blijkt wil ik schakelen naar een andere structuur / taal.

Ik heb geen ervaring met andere talen ( in het verleden iets in java geschreven ), 1 jaar hogere informatica gevolgd, VBa heb ik zelf m.b.v. internet pagina's aangeleerd.

Wat kan ik het beste mezelf gaan aanleren?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat hebben we beschreven in Welke programmeertaal moet ik leren?. Er is geen "dé taal/platform/oplossing". Op basis van je eisen selecteer je een taal (en 't liefst een die je een beetje ligt). En in zo'n beetje elke taal is wat je beschrijft tegenwoordig prima te bewerkstelligen; of je nou VB.Net/C# i.c.m. Winforms of WPF gebruikt of PHP/ASP.Net als serverside taal met HTML/CSS/JS als clientside... of voor mijn part Ruby, Java, Delphi, Pascal, Perl en ga zo maar door. 't Kan allemaal. End-of-story ;) Welke keuze voor jou de beste is kan maar 1 iemand bepalen: jijzelf :)

Enige dat ik een beetje opmaak uit je topicstart is dat je waarschijnlijk (maar dat is op basis van deze summiere info moeilijk te zeggen) wel naar iets web-based wil i.v.m. centrale verwerking, makkelijk "uitrollen" van updates etc. (en daarmee is niet gezegd dat 't voor non-webapps niet mogelijk is); het is maar een gut-feel dus staar je er niet blind op.

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 02-08-2011 22:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.