Toon posts:

DVI naar hdmi adapter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Topicstarter
Ik heb laatst een GTX580 gekocht en kan de mini hdmi aansluiting niet gebruiken.
Deze kaart heeft : 2x DVI en 1x mind HDMI.
Dat komt omdat de adapter te breed is en zodoende niet achterop mijn kast past.
Ik heb mijn monitor al op 1 DVI zitten.
Nu wil ik graag een DVI naar hdmi adapter kopen.
Alleen ik zie allerlei verschillende:

18+1,24+1 in de smaken gold,zilver,budget

Volgens mij heeft dit met de resolutie te maken of niet ?

Welke raden jullie aan?

Het is de bedoeling deze aansluiting te gebruiken naar mijn tv (HDMI) om daar xbmc op te laten zien.

Edit: verkeerde zoekterm op google gebruikt..
Het is dus de 24pins, omdat de 18 pins maar tot 1280x1024 bij 85Hz kan.

[Voor 23% gewijzigd door ApC_IcE op 02-08-2011 16:49]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Omdat je geen hoge resolutie zal draaien is singlelink genoeg.
Moet er geluid over? Als dat niet het geval is dan zal iedere adapter wel voldoen.

• ApC_IcE
  • Nu online

ApC_IcE

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:48:
Omdat je geen hoge resolutie zal draaien is singlelink genoeg.
Moet er geluid over? Als dat niet het geval is dan zal iedere adapter wel voldoen.
XBMC gebruikt gewoon 1080p hier. En volgens deze site gaat single link maar tot 1280x1024

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-03 09:27
En als je nu eens een mini-HDMI --> HDMI kabel koopt. Deze gaat bijna gegarandeerd passen, want ik heb hem zelf ook achter in mijn GTX460 zitten waar een mini-HDMI uitgang opzit.

• ApC_IcE
  • Nu online

ApC_IcE

Topicstarter
Lt-Crash schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:51:
En als je nu eens een mini-HDMI --> HDMI kabel koopt. Deze gaat bijna gegarandeerd passen, want ik heb hem zelf ook achter in mijn GTX460 zitten waar een mini-HDMI uitgang opzit.
Die heb ik al, ik was er vergeten bij te zeggen dat die te kort is, ik moet 10 meter overbruggen, en die kabel heb ik al (hdmi) dus nu alleen nog een verloopje

Ik moet dus eigenlijk: mini hdmi (male)-----------------hdmi (female)

[Voor 7% gewijzigd door ApC_IcE op 02-08-2011 16:54]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ApC_IcE schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:51:
[...]

XBMC gebruikt gewoon 1080p hier. En volgens deze site gaat single link maar tot 1280x1024
1080p is prima te doen op singlelink hoor. Ik heb hier tientallen HDMIdevices die 1080p uitpoepen op een singlelink interface. Alleen bij hogere resoluties heb je een duallink interface nodig.

Waar die site de wijsheid vandaan haalt dat het tot 1280x1024 gaat weet ik niet ,maar het klopt niet.

• ApC_IcE
  • Nu online

ApC_IcE

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:54:
[...]

1080p is prima te doen op singlelink hoor. Ik heb hier tientallen HDMIdevices die 1080p uitpoepen op een singlelink interface. Alleen bij hogere resoluties heb je een duallink interface nodig.

Waar die site de wijsheid vandaan haalt dat het tot 1280x1024 gaat weet ik niet ,maar het klopt niet.
Ow ok, dus niet elke site is 100% waar haha.. Ik ga eens naar de winkel...

edit: nu heb ik er een gehaald, een single link. alleen krijgt de tv af en toe wel en niet signaal |:(

edit2: Heb maar een mini HDMI naar gewoon HDMI kabel gekocht en die weer verlengt met mijn 10meter HDMI. nu werkt het vlekkeloos..

De 580 wilde niet meewerken

[Voor 20% gewijzigd door ApC_IcE op 03-08-2011 15:37]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee