Toon posts:

Hard Disc EN dvd recorder in een ?

Pagina: 1
Acties:
  • 849 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zoek me suf en weet niet of ze er zijn, ik ben niet zo thuis in deze wereld, maar mijn dvd recorder (met schijfjes) heeft het begeven, nu weet ik wel dat er HD recorders zijn, maar zijn er ook combi's ;

Mijn bedoeling is; ik wil een recorder met een harde schijf waarbij je ook je opgenomen materiaal wat je wil bewaren (concert ofzo) naar een dvd kan kopieeren ? Dus een combi zeg maar,

Zijn er die ?

Bedankt voor het lezen,

Groetjes, Patricia

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Volgens mij kunnen zowat alle DVD recorders opnemen naar de harde schijf en daarna branden naar DVD. Direct naar DVD opnemen lukt sowieso volgens mij niet, en als dat wel gaat is dat uiterst kostbaar.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je zou naar de Sony RDR-HXD serie kunnen kijken b.v. de RDR-HXD890 RDR-HXD995

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:39:
. Direct naar DVD opnemen lukt sowieso volgens mij niet, en als dat wel gaat is dat uiterst kostbaar.
Neuhj maar dat hoeft ook niet :-)

Verwijderd

bestaan die nog dan?

ik weet wel dat de decoders met harddisk geen brand mogelijkheid meer hebben ivm copyright e.d.
let wel op dat je dan meteen een digitale recorder koopt, analoog wordt eindelijk langzaam uitgefaseerd en zo voorkom je dat je dadelijk met een nutteloos apparaat zit.

• prins27
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08-2025
djexplo schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:46:
Je zou naar de Sony RDR-HXD serie kunnen kijken b.v. de RDR-HXD890 RDR-HXD995
Of anders van Panasonic de DMR-EH53 en DMR-EH63

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:51:

let wel op dat je dan meteen een digitale recorder koopt, analoog wordt eindelijk langzaam uitgefaseerd en zo voorkom je dat je dadelijk met een nutteloos apparaat zit.
Ja precies, thanks !

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wat je jezelf moet afvragen is: wil je een gare analoge opname wel bewaren op een DVD? Je kan ook een mooie DVD/Blu-ray versie kopen of downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
bram1984 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:08:
Wat je jezelf moet afvragen is: wil je een gare analoge opname wel bewaren op een DVD? Je kan ook een mooie DVD/Blu-ray versie kopen of downloaden.
Ik ben druk op zoek naar een die ook een digitale decoder heeft,,,,

• bram1984
Volgens mij is dat er niet (correct me if I'm wrong). Dit heeft te maken met copyright e.d. Je mag bijvoorbeeld niet zomaar films in HD/digitale kwaliteit opnemen en dan branden. Dat is in principe piraterij.

Verwijderd

Topicstarter
bram1984 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:14:
Volgens mij is dat er niet (correct me if I'm wrong). Dit heeft te maken met copyright e.d. Je mag bijvoorbeeld niet zomaar films in HD/digitale kwaliteit opnemen en dan branden. Dat is in principe piraterij.
Waarom zijn de apparaten er dan wel ¿

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:10:
[...]

Ps; is een digitale tuner hetzelfde als decoder ? Mijn smartcard moet er dan toch in kunnen ?

http://www.kieskeurig.nl/...h58/specificaties/216205/ Bij deze staat een kruis bij digitale tuner ?

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 09:26
Ik heb nog een Philips 725h of 7300h staan die je wel mag overnemen voor een symbolisch bedrag, die kan opnemen naar disc en harde schijf en ook kopiëren onderling. Dan kun je vooruit tot je overstapt op digitale TV.

Ik geloof niet dat er digitale decoders zijn met een harddisk én een DVD brander of zelfs maar speler. Dan worden de Ziggo's van deze wereld zenuwachtig misschien :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:18:
[...]

Ps; is een digitale tuner hetzelfde als decoder ? Mijn smartcard moet er dan toch in kunnen ?

http://www.kieskeurig.nl/...h58/specificaties/216205/ Bij deze staat een kruis bij digitale tuner ?
http://www.kieskeurig.nl/...x93/specificaties/947227/

De enige MET een digitale tuner/decoder

https://discord.com/invite/tweakers

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:43
Wij hebben thuis een Sony die dat gewoon kan. Neem alles op de hd en je kunt dan zelf aangeven om het later op dvd te zetten. Zou gewoon even op de Sony site kijken, stond er bij ons ook letterlijk bij.

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:20
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:18:
[...]

Sommige providers geven hun digitale televisie signaal ongecodeerd door (Caiway, OnsBrabantNet, ...). Als je televisie (of in dit geval recorder) dan een DVB-C tuner heeft kun je direct via de coax kabel digitale televisie kijken/opnemen. Je hebt dan dus geen decoder/smart card nodig. Een digitale tuner (DVB-C) is dus iets anders dan een decoder.

[ Voor 4% gewijzigd door slow whoop op 02-08-2011 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
*slik* nog maar even sparen dan :?

Bedankt voor het doorgeven !

Verwijderd

Topicstarter
slow whoop schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:22:
[...]

Sommige providers geven hun digitale televisie signaal ongecodeerd door (Caiway, OnsBrabantNet, ...). Als je televisie (of in dit geval recorder) dan een DVB-C tuner heeft kun je direct via de coax kabel digitale televisie kijken/opnemen. Je hebt dan dus geen decoder/smart card nodig. Een digitale tuner (DVB-C) is dus iets anders dan een decoder.
Ok, ga ik even een paar keer lezen tot ik het begrijp, bedankt ! ;)

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:16:
[...]

Waarom zijn de apparaten er dan wel ¿
?
En gecertificeerd door de kabelboeren?
slow whoop schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:22:
[...]

Gewoon analoog opnemen dus. Dat ziet er niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
DJ-Promo schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:21:
Wij hebben thuis een Sony die dat gewoon kan. Neem alles op de hd en je kunt dan zelf aangeven om het later op dvd te zetten. Zou gewoon even op de Sony site kijken, stond er bij ons ook letterlijk bij.
Precies, ik heb net op een site gelezen dat dat gewoon kon, en niks van dat dat niet mag oid ? d:)b

• bram1984
Quote'je van die Panasonic:
Voordeel is dat je nu geen settop box meer nodig hebt om de digitale zenders op te nemen. Nadeel is dat Ziggo bij de digitale zenders een beveiliging meezendt waardoor je de opnames niet naar DVD kunt copiëren. Bij de analoge zenders blijft dat uiteraard nog wel mogelijk. De Guide werkt prima, maar je zult een keuze moeten maken uit de Guide voor de digitale zenders of de analoge zenders
Digitaal naar DVD is dus gewoon beveiligd.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:26:

En gecertificeerd door de kabelboeren?
Dat was de vraag niet :)

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dta ik anders maar een hd recorder decoder ziggo gecertificeert moet kopen :-( Maar dan kan ik niks op dvd bewaren :-(

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:10:
[...]

Nee, ze is op zoek naar een niét gecertificeerde. 8)7

Anyway: het kan niet. Ook de Sony's kunnen het niet.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-01 19:28
Welke kabelleverancier heb je? Als je UPC hebt dan dien je bij hun de digitale decoder (incl recorder) af te nemen en kun je het niet ergens opslaan.

Heb je ziggo dan is een Humax 5050c (of de 5100c) een hele goeie, je dient het op DVD zetten alleen via een pc te doen. De opnames kun je via het netwerk kopieën. Zie: \[DVB-C] Het Humax IHDR-5050c topic.

Bij de overige aanbieders is het afhankelijk van de aanbieder.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Verwijderd

Topicstarter
kfaessen schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:35:
Welke kabelleverancier heb je? Als je UPC hebt dan dien je bij hun de digitale decoder (incl recorder) af te nemen en kun je het niet ergens opslaan.

Heb je ziggo dan is een Humax 5050c (of de 5100c) een hele goeie, je dient het op DVD zetten alleen via een pc te doen. De opnames kun je via het netwerk kopieën. Zie: \[DVB-C] Het Humax IHDR-5050c topic.

Bij de overige aanbieders is het afhankelijk van de aanbieder.
Ziggo, thanks voor de tips !

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:48
Als DVD's branden geen harde vereiste is dan zou je ook kiezen voor een Dreambox/Azbox.
Heeft wel een hoog Tweaker gehalte (hobby).

My favorite programming language is solder.

• ikke26
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:58
alex3305 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:39:
Volgens mij kunnen zowat alle DVD recorders opnemen naar de harde schijf en daarna branden naar DVD. Direct naar DVD opnemen lukt sowieso volgens mij niet, en als dat wel gaat is dat uiterst kostbaar.
Naar DVD kan voor zover ik weet heel vaak wel. Hier kan het i.i.g. wel, en de recorder was nou niet bepaald duur te noemen :) .

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-01 19:28
ikke26 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:36:
[...]

Naar DVD kan voor zover ik weet heel vaak wel. Hier kan het i.i.g. wel, en de recorder was nou niet bepaald duur te noemen :) .
Er is inderdaad een periode geweest dat het opnemen op hardeschijf te duur was en het rechtstreeks werd gebrand, sommige hadden toen een hardeschijf erin en konden dat rechtstreeks op dvd zetten. Het gaat helaas allemaal om apparaten die een analoge tuner hebben. Die zou ik in deze tijd niet in huis willen hebben.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb maar besloten om van het idee om concerten of mooie films te gewaren af te stappen en ga nu een cisco 8485 HD recorder kopen, ik hoop dat ik daarmee uit de voeten kan ;-)

Bedankt allemaal !

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:54

FeaR

In GoT we trust

Niet echt een reden om een topic van meer dan een jaar oud te kicken lijkt me?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.