Beoordeling nieuwe HiFi opstelling

Pagina: 1
Acties:

• Morrowg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-08-2025
De meeste vragen heb ik gelukkig al kunnen beantwoorden door allerlei fora na te lezen, maar omdat dit toch een persoonlijke vraag is, heb ik een nieuw topic gemaakt.

Ik ben druk bezig met een nieuwe HiFi installatie. Zouden jullie hier op willen schieten? Misschien heb ik nog het een en ander over het hoofd gezien. Ik heb hiermee nog niet veel ervaring.

TV: Panasonic 42VT30
Versterker: Marantz PM7004
Speakers: Focal 836V of de Focal 826V (ik moet hier nog naar gaan luisteren en heb het Focal ervaringen topic uitgebreid gelezen)
Mediacenter: AC Ryan Playon HD2
Xbox 360

De Xbox en de Playon HD2 sluit ik middels een HDMI-kabel aan op de Panasonic TV. Dan ben ik van plan de analoge audio uitgang van de Panasonic te gebruiken om alle audio bronnen te verbinden met de Marantz PM7004 versterker.

Nu heb ik de volgende vragen: Is dit de beste manier van aansluiten? Kan ik het audio signaal vanaf de Panasonic beter digitaal uitvoeren en deze dan met een extern DAC omzetten?

Graag jullie reactie! Alvast bedank.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 09:16
Staat niet bij of je Stereo of dolby wil. Voor stereo kan dit allemaal, voor 5.1 kan je dit vergeten. Analoog kan geen 5.1 aan. Je kan het geluid toch ook splitsen. Ik heb mijn PS3 met optisch naar reciever en HDMI naar tv. Kan ik zelf kiezen waar ik het geluid over wil hebben.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Volgens mij is die Marantz ook alleen maar stereo, dus 5.1 is niet echt van toepassing.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Morrowg schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:39:
Nu heb ik de volgende vragen: Is dit de beste manier van aansluiten? Kan ik het audio signaal vanaf de Panasonic beter digitaal uitvoeren en deze dan met een extern DAC omzetten?