WIFI analyse

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67691

Topicstarter
vandaag een demo gehad van Airmagnet wifi analyzer pro... zag en mooi uit en er is heel wat informatie mee uit de lucht te halen wat betrefd wifi AP's en Stations, maar 1 feature viel me op...

De software laat zien welke AP's een Station automatisch naar wil verbinden. Het laat bijvoorbeeld netjes een lijst zien van alle public wifi's waar een ipad ooit mee verbonden is geweest omdat die ipad nog packets daarheen stuurt om automatisch te verbinden.

Nu heb ik dat nog nooit bij netstumbler of kismet gezien. Heb ik dat over het hoofd gezien of is er iets anders voor (free-ware / open source)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
In theorie zou dat alleen maar werken voor hidden SSID's. Omdat een SSID hidden is moet een WiFi device broadcasten met de SSID naam. Deze broadcasts kun je sniffen en dat is dan ook precies wat AirMagnet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Wat maar weer laat zien dat het verbergen van je SSID gevaarlijk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 11:16

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Nivk schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:34:
Wat maar weer laat zien dat het verbergen van je SSID gevaarlijk kan zijn.
Denk niet dat het verbergen van een SSID gevaarlijker (of minder gevaarlijk) als het wel zichtbaar hebben van je SSID. Probleem is gewoon dat SSIDs altijd door de lucht zullen moeten, en dat die daarom dus ook altijd op te vangen zijn.

Enige afdoende beveiliging is een goed encryptie algoritme op je wifi link en daar bovenop eventueel nog een tweede encryptie laag door middel van een VPN en/of IPSEC.

Wat betreft vraag van de TS, het zijn gewoon pakketjes welke worden uitgezonden door een wifi client, vermoed dat met kismet die gegevens ook wel op te vangen zijn.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput