Ticket systeem voor intern gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 1.092 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:21
Het bedrijf waar ik werk bestaat uit een tiental medewerkers, waaronder een aantal mensen die buiten de deur werken. Eén daarvan is een programmeur welke de software voor ons telsysteem schrijft. Nu gebeurt het nog wel is dat er een bug per mail doorgegeven wordt aan hem. Dit kan natuurlijk prima, maar na een tijdje zijn we het overzicht kwijt geraakt over deze bugmeldingen. Wie heeft welke bug gemeld en is de bug al gefixt?

Om al deze onduidelijkheid de kop in te drukken ben ik is op zoek gegaan naar een simpel ticket systeem welke we intern kunnen gebruiken. Het systeem heeft een aantal eisen:
- login voordat er een ticket aangemaakt kan worden
- ticket moet aan een user gebonden kunnen worden
- er moet een attachment aan het ticket kunnen toegevoegd
- er moeten notificaties via mail gestuurd kunnen worden
- hij liefst draai ik het op onze windows2003 server (maar heb ook andere hosts voor handen)

Ik ben is rond gaan zoeken en kwam een paar opensource alternatieven tegen. Een aantal daarvan vielen meteen af omdat ze niet meer doorontwikkeld worden. Na wat lezen heb ik osTicket geinstalleerd op een host en ben daarmee gaan testen. Wat mij irriteert aan dit systeem is dat ik niet hoef in te loggen om een ticket aan te maken en de interface ziet er niet erg logisch uit.

Als ik verder zoek op ticket systemen, dan kom ik een hoop pakketten tegen die bedoeld zijn voor support pages etc, maar niet echt iets wat ik zoek. Ik zou het natuurlijk ook zelf in elkaar kunnen klussen met een beetje php en een mysql tabel, maar ik denk dat ik dan het wiel opnieuw uitvind.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: wie weet hier een mooie oplossing voor? Misschien ben ik wel helemaal niet op zoek naar een ticketsysteem, maar naar iets heel anders?!

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 10:25

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

http://trac.edgewall.org/ misschien iets voor je? Weet niet hoe makkelijk het is om het op windows 2003 server te draaien (hier draait het op ubuntu waar het installeren erg eenvoudig was). Ontzettende basic layout maar het doet precies wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:23
http://lmgtfy.com/?q=ticket+system
http://osticket.com/
Of je leest de topicstart even; en laat lmgtfy linkjes voortaan achterwege a.u.b.

[ Voor 44% gewijzigd door RobIII op 02-08-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb zelf het liefst Mantis. Dat is een PHP-based issuetracker die aan je eisen voldoet maar ook vrij fijn werkt. We hebben ook Trac gedraaid, maar Trac werkt eigenlijk maar met 1 project per instantie. Binnen Mantis kan je projecten en subprojecten maken, dat is best uitgebreid.
T.net gebruikt het ook, voor een voorbeeldje. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
@stephan4kant: osticket heb ik al gebruikt, maar die bevalt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 10:25

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Als je had gelezen dan zie je dat hij osticket heeft geprobeerd. Daarnaast vraagt hij om onze ervaringen, iets wat net iets lastiger te googlen is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Trac is handig, visual SVN opzetten + trac voor SVN en je bent in princiepe klaar. Anders heb je ook online ticket systemen waarvoor je een klein bedrag per maand voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
Thnx voor de snelle antwoorden! Ik ga mantis en Trac is uitproberen. Mocht iemand nog een suggestie hebben, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

arvidbeheerder schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:34:
Mocht iemand nog een suggestie hebben
Als je even doorklikt op de link die ik gaf, krijg je uitgebreide vergelijkingen van verschillende systemen te zien.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
8088 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:38:
[...]

Als je even doorklikt op de link die ik gaf, krijg je uitgebreide vergelijkingen van verschillende systemen te zien.
thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:43

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ga gewoon eens met die pakketten aan de slag. Als je mantic of trac niet zelf kan vinden dan heb je waarschijnlijk de verkeerde zoektermen gebruiken en kan je nu in elk geval verder ;)

Wat je topic in SEA doet is me een raadsel. Je bent opzoek naar een kant en klaar software pakket die voor jou een behoefte vervuld. Je bent in dit geval niet van plan om zelf iets te maken. Als je in Waar hoort mijn topic? had gekeken dan had je dat geweten ;) Ik zou je topic kunnen verplaatsen maar dat doe ik niet. Ik denk dat je er met de gegeven zoektermen prima uit moet komen. Een pakketselectie zul je toch echt zelf moeten doen. Zaken als "werkt niet logisch" o.i.d. zijn zo persoonlijk ,daar kunnen we moeilijk een uitspraak over doen voor jou.,

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.