Diablo III - Auction House

Pagina: 1
Acties:

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-02 17:35
Dat is vooral een oplossing voor wie goud wil kopen. Je hoeft daarvoor niet meer in zee met schimmige bedrijfjes die het Chinese goud in het Westen aanbieden
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen Chinese spelers meer zullen zijn die Diablo III enkel en alleen spelen om er geld mee te verdienen.
Krijg wel een beetje een vreemde smaak in m'n mond bij deze zinnen. Buiten het feit om dat het zeker niet exclusief 'de Chinezen' zijn die gold farming doen, volstaat het toch gewoon om de gold farmers op zich te benoemen?

Ik speelde b.v. op een Duitse server WoW en kende daar verschillende 'rasduitse' farmers.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-12-2025
Oh, er zijn er inderdaad meer die farmen, maar de bedrijfstak - sweatshops waar spelers bij wijze van baan lange dagen maken om in WoW wat goud bij elkaar te spelen - is toch vooral een Chinees fenomeen. Hoewel landen als Vietnam in opkomst zijn. Ik ken ook Nederlandse goldfarmers, maar die doen het meer uit verveling, terwijl hun inkomen ergens anders vandaan komt. Dat is bij de Aziatische goldfarmers anders.

Maar terug naar je punt. Chinese goldfarmers is inmiddels een begrip, dat als zodanig her en der gebruikt wordt. Bijvoorbeeld door Blizzard zelf. Ik heb mijn artikel dan ook voornamelijk gebaseerd op gesprekken met mensen van Blizzard, waar ook de kwalificatie 'Chinese goldfarmer' vandaan komt. En die heb ik dus overgenomen.