Toon posts:

Epson probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben in het bezit van een Epson Stylus Photo 700. Iedere keer als ik een foto of tekst wil print dan krijg ik een paar rare (code)streepjes op het eerste velletje papier en daarna poept er nog een stuk of 5 a 6 lege velletjes eruit. Heb meerdere malen geprobeerd de cartridges te reinigen heb zelfs de kleuren cartidge moeten vervangen. Heb ook verschillende drivers geprobeerd, maar dit mag noet baten. Een vriend van mij heeft de Epson 740 en precies dezelfde problemen. Is dit een bekend probleem met Epson printers. En is er wat aan te doen?

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Is dit een bekend probleem met Epson printers?

ik ken het niet. ik heb hier een
640, 660, 670, en een 880 maar geen van allen heeft het!

systeem specs

Verwijderd

Op maandag 19 maart 2001 21:48 schreef AleSyS het volgende:
Ben in het bezit van een Epson Stylus Photo 700. Iedere keer als ik een foto of tekst wil print dan krijg ik een paar rare (code)streepjes op het eerste velletje papier en daarna poept er nog een stuk of 5 a 6 lege velletjes eruit. Heb meerdere malen geprobeerd de cartridges te reinigen heb zelfs de kleuren cartidge moeten vervangen. Heb ook verschillende drivers geprobeerd, maar dit mag noet baten. Een vriend van mij heeft de Epson 740 en precies dezelfde problemen. Is dit een bekend probleem met Epson printers. En is er wat aan te doen?
Parallel of usb?
Probeer je hardware ECP te gebruiken? Zo ja, dan moet je dat ook aanzetten in t bios. Als t dan nog zo is, moet je t voor de printerdriver en in t bios uitzetten.

Voor parallel (ECP):
De ECP (Extended Capabilities Port) is een parallelle poort voor het aansluiten van de printer op een pc. Via de ECP kan de printer nauwkeurige statusberichten (bijna leeg, enz.) doorgeven aan de computer die vervolgens op het beeldscherm worden weergegeven. Als er problemen optreden nadat u de optie hebt ingeschakeld, schakelt u deze weer uit zodat de printersoftware de functie kan overnemen. Het afdrukken van een document duurt dan iets langer.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 19 maart 2001 22:03 schreef AirHead het volgende:

[..]

Probeer je hardware ECP te gebruiken? Zo ja, dan moet je dat ook aanzetten in t bios. Als t dan nog zo is, moet je t voor de printerdriver en in t bios uitzetten.
In mijn bios staat ECP+EPP aan.

Verwijderd

Op maandag 19 maart 2001 22:05 schreef AleSyS het volgende:

[..]

In mijn bios staat ECP+EPP aan.
Stel t dan eens in op alleen ECP

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat mijn printer het altijd met de ECP+EPP instellingen het heeft gedaan. Tot op het moment dat de cartridge bijna leeg was. Toen begin de printer raar te doen. Nadat ik de cartridge vervangen had, bleef het probleem bestaan.

Volgens mij was de cartridge niet eens leeg.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met een 440: code en lege velletjes.
Ik heb Epson gemaild en kreeg binnen één uur (!) een antwoord.
Mijn videokaart (ATI) zat de printer in de weg o.i.d.
Zij adviseerden mij om de standaard printerdriver van Windows98 te gebruiken.
Daarna was de code weg, maar de printer wél langzamer.

Dus naar Mijn Computer/eigenschappen/apparaatbeheer/poorten. Verder weet ik het niet meer...

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

heb precies het zelfde, en ik heb ook idd een epson photo 700!!
printerpoort veranderen helpt niet...het enige wat werkt is eerst de computer aan en dan pas je printer. en je zult de nieuwste drivers moeten installeren
http://www.epson.de/support/download/index_treiber.htm en http://www.epson.de/support/download/index_treiber.htm#status voor de status monitor
succes
Simon

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Pagina: 1