Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[spam]Chinese spam, blocken op webmail?

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Ik heb een domein gehost bij one.com en maak veel gebruik van het bijbehorende mail account. Door een f*ckup van het bedrijf Kontron (waar ik een nieuwsbrief van kreeg) zit mijn e-mail adres nu in een lijst bij een zootje Chinesen. Ik krijg sinds een week behoorlijk veel spam. Allemaal Chinees, het is ook zo nutteloos als wat. Helaas niet allemaal afkomend van *.cn domeinen, ook van andere domeinen. Het is vrij veel waardoor het storend wordt.

Erger nog is dat ik over een week voor een jaar op reis ga, en dat account sporadisch kan checken. Soms misschien via Thunderbird op laptop, soms op webmail. Hierdoor kan ik weinig tegen de spam doen. En zal het zich ophopen, waardoor ik moet zoeken naar de enkele nuttige mails die er ook nog tussen zitten.

Ik kan bij one.com squirrelmail gebruiken maar die is enorm traag voor onduidelijke redenen. De andere keus is een sjieke outlook/thunderbird achtige interface, die het prima doet en sneller werkt. Weet niet hoe het heet.
Verder kan ik op mijn control panel wel wat doen met spam filters met een warning level en een kill level. Dat kill level zet ik liever niet te laag, want dan gaan er ook wat mailtjes de prullenbak in die ik wel had willen lezen. Dat warning level werkt niet goed genoeg, ik moet het al op z'n laagst zetten wil het wat doen, en dan heeft het wat false positives. En het enige wat het doet is [SPAM WARNING] ervoor zetten...

Dus wat zijn mijn opties?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Een eigen mailserver met goeie antispam mogelijkheden (op transport level) :-)

Of ik bedenk me net wat. Heb je geen doorstuur mogelijkheid? Stuur je het door naar hotmail of gmail en die filter dan de meeste crap wel.

[ Voor 45% gewijzigd door JanW23 op 02-08-2011 13:54 ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gmail je mail op laten halen. Dat heb ik ook gedaan toen mijn pop adressen kapot werden gespammed.

Verwijderd

Wat ik mij eigenlijk afvraag .... Kan je via mail een soort van gps of locatie herkenning verzoek versturen? Zou misschien een oplossing zijn als je wilt weten waar de spammers opereert. Op het moment dat hij of zij het dan opend (de mail) dan word de locatie gelijk terug verzonden naar jou. Wellicht dat het kan afschrikken of misschien gebruikt kan worden om spam meer tegen te gaan.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verzoek, dat klinkt als zeer makkelijk te omzeilen, als in: uh.. nee, niets terugsturen?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:18:
Wat ik mij eigenlijk afvraag .... Kan je via mail een soort van gps of locatie herkenning verzoek versturen? Zou misschien een oplossing zijn als je wilt weten waar de spammers opereert. Op het moment dat hij of zij het dan opend (de mail) dan word de locatie gelijk terug verzonden naar jou. Wellicht dat het kan afschrikken of misschien gebruikt kan worden om spam meer tegen te gaan.
Als je even logisch nadenkt, dan zou zoiets natuurlijk nooit moeten / mogen werken.
Is natuurlijk een gigantisch privacy gevoelig ding. Daarbij: GPS.
Ik zit hier op een kantoor. Mijn PC geeft geen idee van GPS... En de meeste spambakken ook niet.

Trouwens, op IP kun je al heel aardig tracen waar de oorsprong van de e-mail is. Het land klopt over het algemeen prima.

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 16-11-2011 16:54 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

remco_k schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:53:
[...]

Als je even logisch nadenkt, dan zou zoiets natuurlijk nooit moeten / mogen werken.
Is natuurlijk een gigantisch privacy gevoelig ding. Daarbij: GPS.
Ik zit hier op een kantoor. Mijn PC geeft geen idee van GPS... En de meeste spambakken ook niet.

Trouwens, op IP kun je al heel aardig tracen waar de oorsprong van de e-mail is. Het land klopt over het algemeen prima.
Dat snap ik natuurlijk wel. Daar om ook "gps OF locatie herkenning verzoek" als je goed had gelezen. Je weet maar nooit wat de spammers doet en met wat voor aperatuur.
Ik vind dat de wet aangepast mag worden. Simpelweg als volgt: als je de spam goed kan aantonen en dat het hoogswaarschijnlijk van de zelfde spammers is dat je dan via de politie zo een mailtje mag verzenden voor een lokatie verzoek. De politie mag dan langs komen en een waarschuwing geven of een kleine boete, met de waarschuwing dat de gevolgen zijn dat privacy dan geen rol meer speelt na vervolging van hi spamming.

Verwijderd

Jejking schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:37:
Verzoek, dat klinkt als zeer makkelijk te omzeilen, als in: uh.. nee, niets terugsturen?
Met verzoek bedoel ik...Aan de buitenkant ziet de spammer het natuurlijk niet als een verzoek voor locatie herkenning, maar als een simpele reply email alsof er een reactie is gegeven zoals hun verwachten, maar op het moment dat de spammer de email opent dat hun systeem gelijk hun locatie terug versturen. Snappie..... Ik denk dat jullie wel slim genoeg waren dat de zelfsprekende voorzieningen niet hoef te verklaren ;)

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 23:27

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:53:
[...]

Met verzoek bedoel ik...Aan de buitenkant ziet de spammer het natuurlijk niet als een verzoek voor locatie herkenning, maar als een simpele reply email alsof er een reactie is gegeven zoals hun verwachten, maar op het moment dat de spammer de email opent dat hun systeem gelijk hun locatie terug versturen. Snappie..... Ik denk dat jullie wel slim genoeg waren dat de zelfsprekende voorzieningen niet hoef te verklaren ;)
En hoe zorg je ervoor dat ik niet zulke mailtjes naar jou kan sturen en zo de hele dag kan volgen waar jij uithangt?

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Verwijderd

Ik word al een aantal dagen gespamt met zogenaamde vacature aanbod van europcareers.net of zo ondermijn eigen email adres, maar hun zogenaamde email adres die in het mailtje staat is er niet zomaar dacht ik zo. Ik als daar een mailtje naar toe stuur met een bijlage dat zegt dan verwachten hun niks. Wat ik mij alleen afvraag, is de anti spammer van nu ZO erg slim dat hij een email kan ontwerpen met een geïntegreerde locatie verzending voor op het moment dat de mail op locatie wordt geopend.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ Wat jij voorstelt is gewoon een e-mail met een virus versturen naar de spammert wat die gegevens verzameld.
a) Dat mag niet.
b) Je vergeet iets:

Je vergeet nog altijd één detail: het afzender e-mail adres van spam is (vrijwel) nooit de afzender van de spam.
Dus als je daar een reactie heen gaat sturen, wat er dan ook in zit, gaat de ontvanger daarvan niet begrijpen omdat die (daadwerkelijk) helemaal niets met de spam te maken heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door remco_k op 16-11-2011 22:59 ]

Alles kan stuk.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 08:56
Mijn domain staat bij one.com, maar de mail bij Google Apps. Volledig gratis en syncbaar met alles! Een aanrader!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

remco_k schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:56:
^^ Wat jij voorstelt is gewoon een e-mail met een virus versturen naar de spammert wat die gegevens verzameld.
a) Dat mag niet.
b) Je vergeet iets:

Je vergeet nog altijd één detail: het afzender e-mail adres van spam is (vrijwel) nooit de afzender van de spam.
Dus als je daar een reactie heen gaat sturen, wat er dan ook in zit, gaat de ontvanger daarvan niet begrijpen omdat die (daadwerkelijk) helemaal niets met de spam te maken heeft.
In de Emils die ik krijg staat steeds een europcareers.net email adres onder met het verzoek daar mijn cv naartoe te verzenden. Waarom staat dat er dan en wat heeft de spammer aan dit mailtje dan dan? Er staat verder geen link in ofzo. Ik weet dat Ik het niet mag en daarom formuleerde ik ook à
Eerder dat ik vind dat de internationale cyber/internet wet aangepast mag worden. Ik bedoel na een onderzoek of genoeg bewijzen mag de politie toch ook een huisonderzoekbevel aanvragen. En ik heb het over de politie hè, niet dat ik het doe.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Spammers aanpakken met spam, of andere truken zal niet werken. Veel van de spam komt van een gefingeerd adres. Gewoon aanmelden als spam in je mailclient, of de versturende partij op de blocklist zetten.

wetten aanlaten passen heeft niet zoveel zin, daar veel van deze spammers zich buiten NL bevinden. Daar geldt dan een andere wet en regelgeving.

[ Voor 26% gewijzigd door Equator op 17-11-2011 08:19 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.