Toon posts:

PC pakt nieuwe kaart niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Fujitsu Esprimo P2540 desktop, waar ik een Sapphire HD5570 voor heb gekocht. Kaart geinstalleerd in PCI-E slot, maar na het aanzetten hoor ik piepjes in de volgorde: 4-2-3-3. Heb het opgezocht, en het betekent Extended Block Move.

Na wat verder Googlen las ik dat het te maken zou kunnen hebben met een onboard VGA conflict. Ik heb toen in de BIOS de onboard VGA uitgeschakelt maar dat mocht niet baten.

Heeft iemand enig idee waarom dit niet werkt? Kan het zo zijn dat Fujitsu bepaalde videokaarten restricted heeft of iets dergelijks?

Alvast bedankt.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Je zou kunnen kijken of je een nieuwere BIOS kunt vinden en die er op zetten. De videokaart doet het wel zonder problemen in een ander systeem?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Heb je de extra voeding aangesloten op je kaart, indien dit nodig is?

Verwijderd

Topicstarter
De voeding is voldoende. De kaart werkt prima op een ander systeem. Ik zal inderdaad eens kijken of ik de BIOS kan updaten, maar ik zie dat Fujitsu in de data sheet van het systeem slechts 3 optionele grafische kaarten heeft staan. Het is toch niet zo dat Fujitsu alle andere videokaarten niet compatitable heeft gemaakt?

Edit: BIOS update verhielp het probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2011 14:29 ]