Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Topicstarter
Ik heb een maand geleden een Nokia telefoon laten repareren door een Nokia partner onder garantie. Het probleem was dat de Bluetooth niet meer werkte. Verder werkte de telefoon prima. Een half jaar geleden is de telefoon door mijn schuld vochtig geworden, hier had ik niet aan gedacht bij het inleveren voor reparatie.

De Nokia partner stuurt de telefoon naar Nokia, alwaar de telefoon wordt afgekeurd voor reparatie door de waargenomen water schade. Twee weken later krijg ik de telefoon terug. De telefoon heeft nu echter twee nieuwe problemen: 1 de telefoon staat open en kan niet dicht. 2 de middenknop werkt niet meer. Zonder deze knop is de telefoon geheel onbruikbaar.

Ik heb dus een prima werkende telefoon (m.u.v. Bluetooth) ingeleverd, en een niet werkende telefoon terug gekregen.

Inmiddels heb ik de telefoon opnieuw ingeleverd voor reparatie van de nieuwe gebreken, maar ook dit wordt geweigerd onder het mom van 'waterschade'.

Heeft Nokia hier gelijk? En hoe kan ik dit het beste gaan aanpakken?

In de voorwaarden staat niets vermeld dat van toepassing lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik heb mijn telefoon destijds geweigerd toen hij terugkwam van reparatie en dat de telefoon werkte toen ik hem inleverde en dat ze het maar op moesten lossen.

Kostte een boel tijd, maar uiteindelijk is het opgelost.

Al zit ik nu in een compleet ander traject wat ook weer weken kost. De service van Nokia is niet meer wat het geweest is imo.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
offtopic:
SG->SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Hooglander1 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:16:
Ik heb mijn telefoon destijds geweigerd toen hij terugkwam van reparatie en dat de telefoon werkte toen ik hem inleverde en dat ze het maar op moesten lossen.

Kostte een boel tijd, maar uiteindelijk is het opgelost.
Thanks. Ik zal ook de telefoon weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:49

DataGhost

iPL dev

Volgens mij kan je, gezien de staat van inleveren, gewoon hard maken dat de nieuwe gebreken niet door waterschade kunnen komen. Daarnaast zijn ze niet door jou veroorzaakt dus dat is een extra reden dat ze het moeten gaan fixen.

Edit: oh, 2 augustus. Ehhhh... heb je al iets gehoord? :+

[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 14-08-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Nee nog niet. Ik hoop deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Hoewel het theoretisch misschien mogelijk is dat die gebreken een nagevolg is wat zich per toeval precies nu geuit heeft... Is het zeker redelijk te verwachten dat je een toestel - ook bij weigering - niet kapotter terug krijgt dan je hem inleverde.

Dat gezegd hebbende, is het wel fijn dat je het aannemelijk kan maken. Het is eenvoudig gesteld dat je de telefoon dan maar zelf gesaboteerd hebt om alsnog een reparatie te krijgen. Was ergens vastgelegd welke gebreken er waren en welke er nu zijn zonder dat je het toestel zelf gehad hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Topicstarter
Ja dat is vast gelegd op papier.
Pagina: 1