Het is echt een klus om aan
deze kaartjes te komen
Vorige week begonnen met het zoeken ernaar. Na een hoop webshops te hebben afgegaan en na een tig aantal telefoontjes had een webshop mij 'gegarandeerd' dat ik er deze week nog twee thuis zou hebben. Helaas was dat niet het geval, want de leverancier had niets nieuws binnen gekregen, en de levertijd was nu (ook bij deze winkel) onbekend.
Ik ben inmiddels een week verder en heb nog geen inzicht in wanneer er twee thuis zou kunnen hebben. Wel moet ik van een paar sites nog antwoord terug krijgen of ze nog binnen 2 weken geleverd kunnen worden (in ieder geval geen onbekend).
Na zoveel telefoontjes te hebben gepleegd ben ik te weten gekomen (kan niet garanderen of dit de oorzaak is) dat ze in Nederland (of Europa) gewoon niet goed te verkopen zijn en ze daarom zo moeilijk (voor degene die ze dan wel wil) te krijgen zijn. Toch blijf ik dit raar vinden want als je op Amerikaanse webshops kijkt zijn ze gewoon in voorraad (zie link
#1 #2 #3 #4)
Daarbij komt direct een ander merkwaardig punt naar boven, de prijs
(ok, hij is duur, maar dat bedoel ik niet). Dit is toch verbazingwekkend: van
€430 tot
€665 in Nederland... Ik snap niet hoe ze dit kunnen verantwoorden

. In Amerika betaal je er zo'n $550 (gemiddeld) voor terwijl in Nederland dat vrolijk 550 euro's zijn (gemiddeld). Als je dat verrekent met de huidige dollar koers ben je dus zo'n €100 duurder uit als je 't zelfde product in eigen land koopt

.
Daarom mijn vraag aan andere tweakers of ze wel eens iets bestelt hebben in Amerika en mij een indicatie kunnen geven over wat daar allemaal bij komt kijken (garantie, verzendkosten, betaalmethode, etc). Is het risico groot en als dat zo is, is het dan waard om dat risico te nemen?
[
Voor 6% gewijzigd door
n2k op 07-12-2011 18:32
]