Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP 1500 series printer inktpatroon controleren

Pagina: 1
Acties:

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hallo,

Ik wilde vandaag op de computer van mijn ouders iets uitprinten.

Probleem: de printer geeft aan dat het kleuren inktpatroon gecontroleerd moet worden. Dit probleem doet zich sinds vanochtend voor.
Ik heb gegoogled en heb deze stappen uitgevoerd. De contactpunten zijn niet vuil en hoeven niet schoon gemaakt te worden. (Deze kleuren cartridge is afgelopen zondag nog vervangen, hierna deed hij het gewoon)
Verder heb ik de printer en de computer opnieuw opgestart, maar dit hielp niets.

Zoals in de titel staat, de printer is een HP 1500 serie printer.
De printer is al enkele jaren oud en ik heb geen verpakking/bon meer.

Hebben jullie ideeën om dit probleem op te lossen voordat ik een nieuwe printer koop?

Alvast bedankt,
Conteaster

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik zou eerst proberen uit te sluiten of het niet aan de nieuwe cartridge ligt. Je hebt de oude niet toevallig nog liggen om die even te testen?

Desktop | Server | Laptop

• Conteaster
  • Niet online
Nee helaas is die al weggegooid :(

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Cartridge gewoon in de winkel gehaald en heb je de bon nog? Gewoon terugbrengen/ruilen met die klacht, dat kunnen/mogen ze niet weigeren als het nog binnen een normale termijn is. Als het ingeruilde exemplaar dezelfde problemen vertoond dan ben je iig alweer een stapje verder.

• Conteaster
  • Niet online
Ik heb deze bij een webshop gekocht en hiervan de klantenservice gemaild.
Deze vroegen mij de volgende stappen uit te voeren:
- haal de cartridges uit de printer;
- veeg de chip op de cartridge schoon (indien aanwezig) met een droge doek;
- haal de printer voor ruim een minuut van de stroom en de usb-kabel uit de computer;
- plaats de printer weer op de stroom en de usb-kabel in de computer;
- plaats de cartridges één voor één.

Voor de zekerheid heb ik dit gedaan, maar zoals verwacht heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb de webshop gevraagd een nieuwe cartridge te sturen

• Conteaster
  • Niet online
Update: Vandaag kreeg ik een nieuwe cartridge toegestuurd, samen met een kaartje met "Sorry" erop samen met een flesje wijn.

Helaas lost dit het probleem niet op. Ik krijg nog steeds dezelfde melding. Wat nu?

Edit: Na een paar keer de cartridge opnieuw in de printer te doen is deze melding weg en doet de printer het weer!

[ Voor 22% gewijzigd door Conteaster op 03-08-2011 14:58 ]

Pagina: 1