Beste mede tweakers.
Ik ben vandaag gestart een leuke workstation te bouwen maar loop nu tegen wat problemen aan.
Het systeem boot niet 4 van de 5 keer, systeem gaat aan maar scherm blijft op zwart.
Als hij wel start en ga ik rebooten dan gaat het naar zwart scherm en komt het systeem ook niet meer op.
Daarnaast gaan de beide cpu fans zonder welke rede dan ook op 100% straaljager modus.
cpu's worden niet warmer dan 30 graden dus verbaast mij dat..
De hardware:
Supermicro X8DAH+-F
2x E5620 Xeon met intel SCS100c cooler
12x 4 gb kinston ram (48 GB totaal)
3x intel 510 250 GB SSD
3x 2 TB Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB op Highpoint 2720 kaart met sas > 4x sata kabel.
XFX 6950 videokaartje.
LG Blu-ray branden.
Cooler Master Silent Pro Gold 1200W
in een Chieftec Bravo BA-01B-B-B-400
snap niet waarom het systeem niet op komt, als hij wel boot is het super stabiel maar dan zit ik met een F16...
het moederboard heeft aantal diag leds en deze geven geen problemen aan als hij niet boot.
Wat ik heb geprobeerd:
Systeem met met minimaal geheugen geconfigureerd geeft zelfde issues.
zonder ram krijg ik netjes memory beeps elke keer.
met 1cpu ook zelfde issues.
zonder videokaart op de onboard matrox video, zelfde issues.
zonder raid kaart, zelfde issues.
zonder disken, zelfde issues.
zelfs zonder behuizing om sluiting uit te sluiten zelfde problemen.
enige wat ik kan bedenken is dat moederboard niet lekker is of dat er bios update moet komen.
morgen ga ik ook supermicro maar een belletje plegen.
Iemand nog een idee of die bekend zijn met het Supermicro X8DAH+-F moederboard?
op supermicro site staan wel paar bios/jumper opties maar deze bieden voor mij geen oplossing.
voeding is goed aansloten met de 20pin plus de 2x 4x4 pin connectors dus de cpu's krijgen genoeg stroom.
Nu gaat ik van mijn nacht rust genieten.
alvast bedankt.
Mods excuses, het is laat en ik heb dit topic in verkeerde sectie gestart, kunnen jullie het verplaatsen?
Ik ben vandaag gestart een leuke workstation te bouwen maar loop nu tegen wat problemen aan.
Het systeem boot niet 4 van de 5 keer, systeem gaat aan maar scherm blijft op zwart.
Als hij wel start en ga ik rebooten dan gaat het naar zwart scherm en komt het systeem ook niet meer op.
Daarnaast gaan de beide cpu fans zonder welke rede dan ook op 100% straaljager modus.
cpu's worden niet warmer dan 30 graden dus verbaast mij dat..
De hardware:
Supermicro X8DAH+-F
2x E5620 Xeon met intel SCS100c cooler
12x 4 gb kinston ram (48 GB totaal)
3x intel 510 250 GB SSD
3x 2 TB Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB op Highpoint 2720 kaart met sas > 4x sata kabel.
XFX 6950 videokaartje.
LG Blu-ray branden.
Cooler Master Silent Pro Gold 1200W
in een Chieftec Bravo BA-01B-B-B-400
snap niet waarom het systeem niet op komt, als hij wel boot is het super stabiel maar dan zit ik met een F16...
het moederboard heeft aantal diag leds en deze geven geen problemen aan als hij niet boot.
Wat ik heb geprobeerd:
Systeem met met minimaal geheugen geconfigureerd geeft zelfde issues.
zonder ram krijg ik netjes memory beeps elke keer.
met 1cpu ook zelfde issues.
zonder videokaart op de onboard matrox video, zelfde issues.
zonder raid kaart, zelfde issues.
zonder disken, zelfde issues.
zelfs zonder behuizing om sluiting uit te sluiten zelfde problemen.
enige wat ik kan bedenken is dat moederboard niet lekker is of dat er bios update moet komen.
morgen ga ik ook supermicro maar een belletje plegen.
Iemand nog een idee of die bekend zijn met het Supermicro X8DAH+-F moederboard?
op supermicro site staan wel paar bios/jumper opties maar deze bieden voor mij geen oplossing.
voeding is goed aansloten met de 20pin plus de 2x 4x4 pin connectors dus de cpu's krijgen genoeg stroom.
Nu gaat ik van mijn nacht rust genieten.
alvast bedankt.
Mods excuses, het is laat en ik heb dit topic in verkeerde sectie gestart, kunnen jullie het verplaatsen?