Webshop accepteert order en betaling tijdens vakantie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb vanavond bij een webshop een aankoop gedaan en via I-Deal betaald. Na de betaling kwam ik terug op de voorpagina van de webshop en zag daar ineens een banner dat ze t/m 16 augustus dicht zijn voor vakantie. Ik ben via een Google link rechtstreeks op een specifieke pagina terecht gekomen bij het zoeken naar een usb dac. Ik ben dus nooit op de homepage van de webshop geweest.
Nu gun ik uiteraard iedereen zijn of haar vakantie maar ik vind het persoonlijk vreemd om weborders en betalingen te accepteren als er niemand aanwezig is om de orders uit te voeren terwijl het artikel op voorraad staat. Ligt het nu aan mij of valt dat gewoon onder het kopje onbehoorlijk zaken doen? Alleen op de homepagina prijkt een smalle banner met de melding van de afwezigheid. Ik heb er toch een naar gevoel bij, net alsof ik bij de BCC een tv koop en dat ik na de koop te horen krijg dat deze pas over 3 weken wordt geleverd i.v.m. vakantie. Nu kan ik bij de BCC de aankoop direct ongedaan maken maar dat is nu wat lastiger. Ook weer een nadeel van i-Deal dus, met een creditcard had ik het via de creditcard maatschappij kunnen laten betwisten. 8)7
Wat vinden jullie?

[ Voor 1% gewijzigd door regmaster op 01-08-2011 23:49 . Reden: ik hoef geen uitkomst te weten, alleen een mening ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je gewenste uitkosmt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
Dat hij zijn product meteen ontvangt 8)7? Lijkt me nogal duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, misschien had ik er even 'gegeven de vakantie van de webshopeigenaar' aan te moeten voegen. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:31
Op die manier heb ik wel is eten besteld.
Het duurde en duurde maar voordat het bezorgt werd. Bleken ze gesloten :p

Als je niet kan wachten lijkt het me logisch om ergens anders je ding te bestellen en direct te bellen (want reken erop dat ze veel e-mail hebben) als ze weer open gaan en de order annuleren.

Maar inderdaad, bij de "winkelmand" een melding met "gesloten tot" of gewoon in de header van de pagina die overal zichbaar is was het misschien duidelijker geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 16:39
Bij sommige kleine webwinkels kan zijn dat er soms maar 1 persoon werkt en dat het door ziekte of vakantie afwezig is. Ik heb zelf hier geen probleem mee. Het voordeel is als de webshophouder van vakantie komt wel direct je bestelde product opstuurt, omdat je hebt betaald.

Ik heb zelf dat al bij de webwinkels Vesalia en Amigakit meegemaakt dat ik iets bestelde en dat ze op vakantie zijn.

Dit noem ik niet behoorlijk zaken doen. Geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah, persoonlijk heb ik liever dat de webshop in de vakantie gewoon "open" blijft als dat hij voor 2 weken sluit. Zo kan ik in de vakantie iets bestellen, wat dan (hopelijk) de 1e openingsdag verwerkt word.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
Ik ben van mening dat een webshop zoiets beter moet aangeven. Als ik via google rechtstreeks op een productpagina terecht kom, zie dat het product "op voorraad" is en het bestelproces kan doorlopen zonder iets over vakanties te lezen dan verwacht ik het de volgende werkdag in huis. Een bannertje enkel op de voorpagina lijkt me erg weinig.

Als ik jou was zou ik het product ergens anders bestellen en deze bestelling per e-mail annuleren. Het zal dan alleen even duren totdat je het geld terug hebt.
amiga1260 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 00:01:
Bij sommige kleine webwinkels kan zijn dat er soms maar 1 persoon werkt en dat het door ziekte of vakantie afwezig is. Ik heb zelf hier geen probleem mee. Het voordeel is als de webshophouder van vakantie komt wel direct je bestelde product opstuurt, omdat je hebt betaald.
Ja, wat een voordeel! Dat is inderdaad veel beter dan webshophouders die het product nog direct dezelfde dag opsturen zeg!
Ik heb zelf dat al bij de webwinkels Vesalia en Amigakit meegemaakt dat ik iets bestelde en dat ze op vakantie zijn.

Dit noem ik niet behoorlijk zaken doen. Geduld is een schone zaak.
Ik noem het ook niet behoorlijk (maar dat was niet wat jij bedoelde gok ik ;) ). Als ze hun vakantie duidelijk vermelden kun je als klant zelf de afweging maken: Toch bestellen en langer wachten? Of bij een concurrent bestellen en het snel in huis hebben. In veel (maar niet alle) gevallen zou ik voor het laatste kiezen.

Vaak zoek ik een webshop niet op prijs uit, maar op voorraadstatus / verwachte levertijd. Dan zit ik echt niet op dit soort verrassingen achteraf te wachten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 16:39
Ik vind het wel netjes dat de webshop een banner op zijn website heeft staan. Soms kun je wel eens op de boom in het bos niet vinden.

Gewoon het volgende keer goed opletten, als je gaat bestellen. Ik zelf heb het ook aantal keren meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Thanks guys. Het is niet zo dat het om een slechte webshop gaat, deze krijgt hoge cijfers, maar ik baal er alleen van dat ze mij geen keuze hebben gelaten tijdens de bestelprocedure. Hoe moeilijk kan het zijn om op de bestelpagina te vermelden dat de goederen pas na de vakantie worden geleverd? Ik ga niet uit van kwade opzet en op zich wil ik ze best het voordeel van de twijfel geven maar mogelijk 3 weken wachten voordat ik het product in huis heb gaat me wel wat ver. Een week zou ik nog accepteren maar binnen Nederland gaat 3 weken me te ver. Ik ga even zoeken of er nog een ander bedrijf is die het product binnen 3 weken kan leveren en dan maak ik gebruik van de afkoelperiode en annuleer de order. Jammer genoeg duurt het dan weer maximaal 30 dagen voordat ik mijn geld terug heb maar dat moet dan maar. Geen I-Deal meer gebruiken dus, dat is ideaal voor de verkoper maar als koper heb ik in dit geval toch een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het zelf als winkel denk ik in het bestelproces nog eens vermeld hebben. Maar ze hebben een banner staan, en het is een makkelijk gemaakte aanname dat mensen altijd via de voordeur binnenkomen, hoewel dat tegenwoordig juist meestal niet zo is wegens de zoekmachines.

Maar goed, om het gewoon droog te bekijken, geldt er een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Het is daarmee niet dat ze door de vakantie niet aan de verplichtingen kunnen voldoen. Ook voor terugstorten bij annuleren geldt weer 30 dagen, dus ook dat is niet echt een issue als je een mail zou sturen met annulering. Wettelijk gezien is er dus sowieso geen sprake van 'niet netjes'...

Ik zou het inderdaad even elders bestellen zodat je het wel tijdig hebt, en intussen ook alvast een annulering sturen met een hint dat als je via een zoekmachine binnenkomt, je de vakantiemelding nooit tegenkomt. Zijn zij en mogelijke klanten bij een volgende vakantie ook weer geholpen. Gelijk vriendelijk de vraag of ze je terugstorting met wat spoed kunnen regelen gezien je het elders hebt besteld en nu dus 2x de kosten van je rekening hebt moeten halen.
Begrip tonen, een suggestie doen ter verbetering en veel vriendelijkheid doen waarschijnlijk meer dan verwijten maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:12:
Ik zou het zelf als winkel denk ik in het bestelproces nog eens vermeld hebben. Maar ze hebben een banner staan, en het is een makkelijk gemaakte aanname dat mensen altijd via de voordeur binnenkomen, hoewel dat tegenwoordig juist meestal niet zo is wegens de zoekmachines.

Maar goed, om het gewoon droog te bekijken, geldt er een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Het is daarmee niet dat ze door de vakantie niet aan de verplichtingen kunnen voldoen. Ook voor terugstorten bij annuleren geldt weer 30 dagen, dus ook dat is niet echt een issue als je een mail zou sturen met annulering. Wettelijk gezien is er dus sowieso geen sprake van 'niet netjes'...

Ik zou het inderdaad even elders bestellen zodat je het wel tijdig hebt, en intussen ook alvast een annulering sturen met een hint dat als je via een zoekmachine binnenkomt, je de vakantiemelding nooit tegenkomt. Zijn zij en mogelijke klanten bij een volgende vakantie ook weer geholpen. Gelijk vriendelijk de vraag of ze je terugstorting met wat spoed kunnen regelen gezien je het elders hebt besteld en nu dus 2x de kosten van je rekening hebt moeten halen.
Begrip tonen, een suggestie doen ter verbetering en veel vriendelijkheid doen waarschijnlijk meer dan verwijten maken ;)
Yep, met stroop bereik je meer dan met azijn. Ik heb je tips opgevolgd en ik hoop dat ze er dan ook iets van leren. Wellicht bestel ik ooit weer eens iets bij ze want hun prijzen en artikelen zijn verder prima.
Ik heb inmiddels een andere leverancier gevonden die voor het einde van de week levert. Wel een ander merk maar ik krijg redelijk wat korting doordat het artikel in de aanbieding is. En dat is goed voor mijn portomonnai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Heb bij de shop waar ik voor werk een melding in winkelwagen gezet, boven de 'bestelling afronden' knop... hoop dat die gezien wordt, moet eigenlijk wel... zo niet, dan pech, over 2 weken worden de bestellingen weer verwerkt.

Shop dichtgooien kan uh... door de boel technisch onklaar te maken ofzo :P Daarbij zijn het toch weer inkomsten die je eventueel misloopt.

Enige nadeel, na vakantie eraan denken de melding weg te halen...

Dit leek me de beste oplossing, grote banner op de voorpagina schrikt af... en niet iedereen ziet het, zoals hierboven al genoemd. De enige die je echt moet waarschuwen zijn de kopers... welke nu netjes een bericht krijgen net voor ze de bestelling afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hadden wij ook gedaan. Voorafgaand aan betalen vermelden dat de bestelling pas zou worden uitgevoerd na 15-8. Daarbij hebben we producten waar iemand niet vaak direct de beschikking over wil krijgen. Dus zo raar is het nu ook weer niet.

Overigens hebben we wel vanaf vakantie-adres bevestigingen gestuurd. Wij hebben niet één enkele klacht gehad. Sterker nog, er waren ook klanten die zo nog wat meer tijd hadden om iets aan de bestelling toe te voegen.

Vriendelijke groet
Pagina: 1