Soms gebeurt het dat een van m'n netwerkshares na het wakker worden uit slaapstand niet meer gemount is. De Finder toont hem dan niet als gekoppeld mountpunt, maar stiekem zie ik de share nog wel in /Volumes staan. Als ik in de Finder de betreffende schijf aanklik, wordt deze opnieuw gemount. Wat resulteert in het volgende in /Volumes:
Op de eerste regel het "hangende" mountpoint, op de twee de regel de werkende en benaderbare share.
Probleem hierbij is dat een aantal applicaties (bijvoorbeeld Boxee) zoeken naar bestanden op een locatie als /Volumes/iOmega NAS/Wistikhetmaar. Dat werkt vanzelfsprekend niet omdat dit nu NAS-1 is geworden en het origineel niet meer bereikbaar is.
Hoe krijg ik het eerste mountpoint nu verwijderd? De voor mij bekende zaken lijken niet te werken:
De enige oplossing die tot nu toe lijkt te werken is een reboot, maar dat vind ik een hele stomme oplossing
drwxr-xr-x+ 2 sander admin 68 Jul 31 09:34 iOmega NAS drwxrwx--- 8 sander sander 16384 Aug 1 21:13 iOmega NAS-1
Op de eerste regel het "hangende" mountpoint, op de twee de regel de werkende en benaderbare share.
Probleem hierbij is dat een aantal applicaties (bijvoorbeeld Boxee) zoeken naar bestanden op een locatie als /Volumes/iOmega NAS/Wistikhetmaar. Dat werkt vanzelfsprekend niet omdat dit nu NAS-1 is geworden en het origineel niet meer bereikbaar is.
Hoe krijg ik het eerste mountpoint nu verwijderd? De voor mij bekende zaken lijken niet te werken:
Macintosh-3:Volumes sander$ sudo umount -f /Volumes/iOmega\ NAS umount: /Volumes/iOmega NAS: not currently mounted Macintosh-3:Volumes sander$ sudo diskutil umount force /Volumes/iOmega\ NAS Unmount failed for /Volumes/iOmega NAS
De enige oplossing die tot nu toe lijkt te werken is een reboot, maar dat vind ik een hele stomme oplossing