max snelheid op E4200

Pagina: 1
Acties:

• tjbrits
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-11-2025
Afgelopen weekend een nieuwe router gekocht, ter vervanging van mijn "oude" linksys WRT610, versie 2. Dit omdat de wireless snelheden mij erg begonnen te irriteren. Met een ziggo abonnement van 40mbit/s, rond de 15 mbit/s wireless, ongeacht de afstand vand e laptop tot de router.
Keuze was AE of een linksys E4200. Voor de laatste gekozen uiteindelijk. Tevens mijn abonement opgehoogd naar 120mbit/sec/

Nu komt over de ziggo modem, wired aangesloten op mijn laptop, een downloadsnelheid van 118-120mbit/s binnen, erg netjes.
Als ik nu de verbinding maak met de router, zakt mijn snelheid wired naar rond de 80mbit/s, wireless rond de 70mbit/s.

Heeft iemand deze ervaring ook en mogelijk een oplossing gevonden?
Ik heb namelijk contact gehad met de (chat-) helpdesk van linksys, waar na wat testen doodleuk werd gezegd dat 80 mbit/sec de maximale snelheid van deze router is, hardware-matig. Nu denk ik zelf dat dit niet helemaal klopt, maar heeft iemand een andere oplossing?
En welke router geeft wel de maximale snelheden door?

Alsvast bedankt voor de hulp!

(Hardware dus linksys E4200, laptop met i7 2720QM en intel 6230 WiFi, dus zal hier niet aan liggen)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
80 mbit is zo ongeveer wel de maximum snelheid die je kan halen via wireless op dit moment.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Nou ik haal gewoon 120Mbit wireless met de E4200 , er is echter een issue met de firmware 02.
Wanneer je 02 draait probeer dan eens terug te gaan naar 01

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Intel 6230 wifi is 2x2 op 2,4GHz en 5GHz en derhalve max 300Mbps linkspeed. Met dus niet het snellere 450Mbps 5GHz wat de E4200 tot zijn arsenaal en de WRT610N niet.
"Gewoon" 120Mbps halen is natuurlijk terwijl je niet al te ver van de router bent.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

http://www.smallnetbuilde...reviewed?showall=&start=2 Onderaan de pagina de 2.4Ghz performance, op de volgende pagina de 5Ghz performance.

Al google gebruikt? Want de link die ik net plaatste staat bij mij bovenaan...

http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• tjbrits
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-11-2025
Artikel inderdaad gelezen.
Echter oplossing ook gevonden: downgrade van de firmware van 1.0.02 naar 1.0.01 en snelheden zijn helemaal top!
Wireless rond de 110 mbits/s, dus bijna geen verlies tov wired op de ziggo modem.
Bedankt voor de tip! Werd inmiddels ook al aangegeven door de telefonische helpdesk van linksys, zij hebben mij ook de oudere firmware toegezonden.
Pagina: 1