SSD in Raid 1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:02

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Kennissen zijn dus van plan een SSD in Raid 1 te zetten met een normale harde schijf van dezelfde grootte, ik keek het aan met een scheel hoofd aangezien dat toch tot performanceverlies lijdt??? Bij het installeren en uitvoeren van programma's gaat het dan toch veel trager?
Ik vraag me af of iemand dit kan bevestigen/kan linken naar een site die dit bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Wat jij zoekt heet STR: http://www.anandtech.com/...nology-ssd-caching-review

Raid1 is niet slim met een SSD en een HDD denk ik. Het schrijven gaat dan enorm traag, en je houd nog steeds het nadeel van SSD's (hoge prijs per GB)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 01-08-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:02

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Nee, dat is niet wat ik zoek. Ik vraag me af of spiegelen van een ssd op en normale hdd lijdt tot performance verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:54

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat lijkt mij ook een heel duidelijke 'ja'. Zo duidelijk dat ik niet eens zie waarom je het zou testen, je weet al dat het slecht presteert.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 01-08-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ook logisch dat het traag is, een stuk data moet naar schijf 0 en schijf 1 geschreven worden. De SSD zal het veel eerder weggeschreven hebben dan de HDD, dus de SSD staat continu te wachten.

Testen is inderdaad niet nodig zoals Darkstone al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 16:41
De vraag is waarom je dit uberhaupt zou willen, aangezien SSDs (uitzonderingen daargelaten) over het algemeen retestabiel zijn. Mijn SSD heeft bijvoorbeeld nog een levensverwachting voor minimaal 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ook SSDs kunnen natuurlijk kapot. Iets redundant uitvoeren kan op zich nooit kwaad natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alex3305 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:42:
De vraag is waarom je dit uberhaupt zou willen, aangezien SSDs (uitzonderingen daargelaten) over het algemeen retestabiel zijn. Mijn SSD heeft bijvoorbeeld nog een levensverwachting voor minimaal 10 jaar.
Uit mijn blog blijkt dat ongeveer 5% intel SSD's en 10% OCZ SSD's vroegtijdig de dood vinden. Een goede SSD gaat inderdaad heel lang mee, maar de firmware word geplaagd door kinderziektes. Zelfs intel.

SSD of niet. Backup je kritieke data altijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 01-08-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 303530 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 23:50:
SSD of niet. Backup je kritieke data altijd.
En onthoud dat RAID1 (of welke RAIDlevel dan ook) GEEN backup is.
Pagina: 1