20Mb geeft maar 14Mb

Pagina: 1
Acties:

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-02 14:46
Wij zijn laatst overgestapt van 6Mb naar 20Mb van KPN (die 6Mb was de oude planet). Toen we 6Mb hadden haalde we zo'n 5Mb in werkelijkheid. Nu met 20Mb halen we maar 14Mb. Daar valt wel heel veel weg heb ik het idee.

Ik heb mijn router niet opnieuw ingesteld of iets, alles is gewoon hetzelfde. kan het helpen als die opnieuw word geconfigureerd? Of kan het gewoon echt zijn dat die 14Mb is wat ik kan krijgen?
ik woon in apeldoorn

Alle tips zijn welkom :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je hebt ADSL? Daarbij heb je geen snelheidsgarantie omdat je afhankelijk bent van de afstand tot de centrale, welke je snelheid beïnvloed. 20Mb is de maximale snelheid bij 'normale' ADSL.

Waarschijnlijk staat er ook op de site van KPN 'snelheden tot 20 Mb.

[ Voor 33% gewijzigd door Gunner op 01-08-2011 20:15 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:10
Ik haal bij Tele2 met 20 Mb slechts 6 Mb... De aangegeven snelheid is altijd het maximaal haalbare, vrijwel niemand zal de daadwerkelijke 20Mb halen.

Desktop | Server | Laptop

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rupie schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:15:
vrijwel niemand zal de daadwerkelijke 20Mb halen.
Toen ik nog ADSL had woonde ik op 72 meter van de wijkcentrale. Incl overhead trainde het modem in op 21Mb.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 01-08-2011 20:17 ]

• questarey
We hebben deze 'Extra' http://www.kpn.com/prive/internet.htm

ja ik was ook wel op de hoogte dat het 'tot' 20mb was, maar ik had niet verwacht dat er dan 6mb weg zou vallen door de centrale, leek me ietwat veel. Maar schijnbaar valt dat wel mee dus

[ Voor 61% gewijzigd door questarey op 01-08-2011 20:20 ]

• Decipher666
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-11-2025
Dat is inderdaad een vdsl2 verbinding en dat heeft te maken met de afstand tot de wijkcentrale en de drukte op de lijn. Hier kun je niets aan doen ben ik bang.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Rupie schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:15:
Ik haal bij Tele2 met 20 Mb slechts 6 Mb... De aangegeven snelheid is altijd het maximaal haalbare, vrijwel niemand zal de daadwerkelijke 20Mb halen.
*meldt*, op kantoor in amsterdam.

En hier thuis trek ik 40mbps via m'n VDSL.

Het ligt allemaal aan de afstand tot de DSLAM en de kwaliteit van je bekabeling.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• questarey
Bedankt voor de reacties allemaal!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CyBeR schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:20:
[...]

*meldt*, op kantoor in amsterdam.

En hier thuis trek ik 40mbps via m'n VDSL.

Het ligt allemaal aan de afstand tot de DSLAM en de kwaliteit van je bekabeling.
Je hebt het over VDSL.... wij over ADSL..... nogal een verschil.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

questarey schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:18:
We hebben deze 'Extra' http://www.kpn.com/prive/internet.htm

ja ik was ook wel op de hoogte dat het 'tot' 20mb was, maar ik had niet verwacht dat er dan 6mb weg zou vallen door de centrale, leek me ietwat veel. Maar schijnbaar valt dat wel mee dus
Dat is inderdaad een heel herkenbare 'score'. Toen ik nog Internet Plus Bellen had (ook KPN dus), kregen wij met een 16 (of 18, weet het niet eens meer) megabit lijn (oid, was aanbieding destijds) ook maar 13 megabit uiteindelijk.

KPN maakt gebruik van een verouderd netwerk en roept altijd dat de afstand tot de centrale de schuldige is. Is ook wat voor te zeggen, langere afstand, zelfde dikte van kabel betekend meer weerstand en dus lagere snelheid, maar ik weet zeker, dat er ook veel te verbeteren valt als KPN hun apparatuur vervangt voor modern spul. ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gunner schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:26:
[...]

Je hebt het over VDSL.... wij over ADSL..... nogal een verschil.
Kantoor is ADSL hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

questarey schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:13:
Wij zijn laatst overgestapt van 6Mb naar 20Mb van KPN (die 6Mb was de oude planet). Toen we 6Mb hadden haalde we zo'n 5Mb in werkelijkheid. Nu met 20Mb halen we maar 14Mb. Daar valt wel heel veel weg heb ik het idee.

Ik heb mijn router niet opnieuw ingesteld of iets, alles is gewoon hetzelfde. kan het helpen als die opnieuw word geconfigureerd? Of kan het gewoon echt zijn dat die 14Mb is wat ik kan krijgen?
ik woon in apeldoorn

Alle tips zijn welkom :)
Je zou de lijnwaardes uit je modem eens kunnen posten, wellicht dat er nog wel iets aan te verbeteren valt of dat er iets te zien is als mogelijke oorzaak.

Uiteraard kan afstand ook gewoon de oorzaak zijn, maar zonder de lijnwaardes is er niks te zeggen over wat je haalt en zou moeten kunnen halen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1