Netwerkkabel trekken

Pagina: 1
Acties:

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:05

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Wegens overstap op internetplusbellen staat ons modem nu gewoon in de meterkast ipv op zolder. Echter is het bereik op zolder niet best. Daarom wil ik een kabel trekken. Er ligt nu een ronde telefoonkabel naartoe, dit zijn wel vier draden echter niet twisted.
Dat gaat waarschijnlijk niet als netwerkabel werken. Is het slim om met de telefoonkabel er een trekveer eraan achteraan te trekken en dan de netwerkkabel? Of gelijk de netwerkkabel aan de telefoonkabel koppelen en zo de kabel trekken? Bestaan hier koppelstukjes voor?

Ik kan op de websites van de bekende bouwmarkten niet vinden wat ze hebben aan netwerkproducten. Ik zie vooral nog isdn artikelen. Is het aan te raden om kabels online te bestellen of is hebben de bouwmarkten wel redelijke prijzen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:15

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon de netwerkkabel aan de telefoonkabel vastmaken (van beide de aders aan elkaar knopen/draaien), goed glad afwerken (stukje ducttape) en dan met 2 personen de kabel erdoor trekken. 1 persoon duwt, de ander trekt. Werkt meestal het beste.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-02 08:12
heb je wel CAI kabel er liggen, je kan dit namelijk op dezelfde manier als powerline gebruiken met de zyxel PLA-402

http://www.zyxel.com/products_services/pla_402_v3.shtml

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gewoon UTP kabel eraan maken en er doorheen trekken. Dat is over het algemeen makkelijk te doen en levert de meeste betrouwbare verbinding op :)

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:05

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Oke, gaan we proberen!

Ik ga voor stugge kabel en dan in de meterkast en zolder een wandcontactdoos. Is zo'n lsa tool voor het aandrukken echt noodzakelijk of is het met een schroevendraaier ook wel te doen? Vind het duur om er weer zoiets een stuk gereedschap voor aan te schaffen..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Schroevendraaier is ook wel ok hoor

Tip, sluit de de kleuren van de kabel aan volgens onderstaand schema.
1 op 1 verbinden is namelijk niet genoeg want de rx en tx hebben een eigen aderpaar nodig en de aders kun je niet random aansluiten
NT FAQ
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/nt/straight.png

[ Voor 22% gewijzigd door Fish op 01-08-2011 21:17 ]

Iperf

Pagina: 1