Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gps tracking system

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• florjohn
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 31-07 08:47
Hoi medetweakers,

gps tracking is iets waar ik totaal vreemd in ben maar als er iemand is die er iets van kent dat zal deze waarschijnlijk hier te vinden zijn...

De vraag is ontstaan na het meespelen aan de liftwedstrijd RouteDuSoleil, die niet echt georganiseerd wordt door techneuten maar die mij(Burgelijk ingenieur) vroegen of er een betaalbaar tracking systeem zou te maken zijn op groot niveau...
Specificaties: 300 personen een tracker meegeven, deze stuurt realtime info door(coördinaten) die vervolgens gebruikt zouden worden voor het weergeven van posities en routes van de deelnemende lifters...
De mogelijkheid om iedereen te vragen een hightech gsm mee te nemen is overwogen maar geschrapt(denkend aan lattitude of trackr)
in theorie dienen enkel 130 trackers meegegeven te worden aangezien er teams gevormd worden...
overbodige functionaliteit is niet nodig...
liefst ook geen kosten buiten aankoop, zoals bvb gsm-abonnementen ofzo,
mocht dit onmogelijk zijn... een systeem waarbij men bij aankomst de tracker inlevert en deze kan verbinden met de computer waarna de route kan bekeken worden!

ps: het eigenlijke doel van de trackers is dus zowel, valsspel tegengaan als supporters en mss ook spelers met internettoegang te voorzien van een realtime volgsysteem om de spanning te vergroten
ps2: het spijt mij op voorhand voor fouten tegen het nederlands, meldt ze mij zeker
alvast dank en veel hoop op een enorm gevarieerde respons
Florian Hendrickx

[Voor 3% gewijzigd door florjohn op 01-08-2011 18:09]

• Berke84
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 29-09 16:36
lijkt me dat jij als Burgerlijk Ingenieur vast al een paar denkpistes hebt bedacht voor mogelijke oplossingen? Als je die even met ons deelt kunnen we er misschien onze gedachte over geven of ze bijsturen...

• Robinski
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22-09 22:31

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Om coördinaten (realtime) door te geven zul je vanaf de 'tracker' een verbinding moeten hebben met een centraal systeem.

Dit kan zoals je aangeeft door de tracker bij aankomst in te laten leveren en zo de gegevens uit te lezen.
Of als je echt realtime zou willen, moet je data gaan doorgeven via UMTS/GPRS.

Ik ben zelf niet thuis in GPS trackers, maar kan me zo indenken dat deze net als smartphones niet goedkoop zijn.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True