Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sony Vaio VPCEB1M1E start uit zichzelf op

Pagina: 1
Acties:

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Dag allemaal,

Vorig jaar maar heb ik bovenstaande laptop gekocht, en sinds enkele weken heb ik een erg vreemd probleem.

Als ik de laptop in sluimerstand zet of helemaal uitschakel, en ik kom even later weer terug, dan staat deze weer gewoon aan. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Ik draai Windows 7 met onderstaande specs:

Technische Specificaties
CPU-type Intel Core i3 330M
Snelheid 2,13GHz
Moederbordchipset Intel Mobile HM55
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Videointerface
Schermdiagonaal 15,5"
Videochip Radeon Mobility HD5650
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)
Opslag
Opslagcapaciteit 500GB
Hardeschijftype 5400rpm
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Interfaces
Verbinding (USB/FW) 3x USB 2.0
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Overige specificaties
Laptop extra's Cardreader, Webcam
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium
Gewicht 2,7kg
Kleuren Bruin

Ik heb de laptop enige tijd geleden gerecovered om Traktor wat soepeler te laten draaien, maar ik ga er niet vanuit dat dit ermee te maken heeft, aangezien hij er niet direct last van kreeg.

edit: Ik heb zojuist een optie gevonden in de Opstart- en herstelinstellingen. "De computer automatisch opnieuw opstarten" stond aangevinkt. Kan dit het probleem zijn? Kan me niet herinneren deze optie ooit aangevinkt te hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door bram1984 op 01-08-2011 17:56 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Maar is het probleem na het uitzetten van die optie weg? Dat zou betekenen dat je Windows niet goed afsluit namelijk. Die optie zorgt ervoor dat je systeem na een BSOD direct opnieuw opstart. Als je die optie uit laat staan zou ik verwachtten dat je een BSOD aan gaat treffen op het moment van afsluiten. Dat is vaak de oorzaak voor het opnieuw opstarten direct na het afsluiten.

Je zou dan trouwens wel in de eventviewer meldingen terug moeten zien dat je systeem niet goed afgesloten is.

[ Voor 12% gewijzigd door Rupie op 01-08-2011 18:37 ]

Desktop | Server | Laptop

• bram1984
Ga ik checken. Ik zet 'm nu uit, benieuwd wat ik morgen aantref. Thanks. :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 17:54:
Als ik de laptop in sluimerstand zet of helemaal uitschakel, en ik kom even later weer terug, dan staat deze weer gewoon aan.
Hij gaat helemaal uit voor enkele seconden en hierna weer aan? Dat heeft mijn POV netbookje ook als die wordt opgeladen namelijk. 8)7 Heeft iig niks met Opstart- en herstelinstellingen of BSOD dan nodig iig.
Zelf voor de rest nog niet echt na gekeken, doe gewoon de stekker er even uit als ik hem uitzet dan nergens last van namelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 01-08-2011 21:32 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 18:44

hostler

Yeahhh dude!

Ik heb dit ook, ongeveer.
Namelijk, als ik de laptop in slaapstand zet en ik ben in de buurt van de laptop, dan hoor ik hem opstarten en dan weer uit schakelen. Als ik hem dan weer aanzet moet hij de bios weer opstarten en dan krijg ik Windows Hervatten.

• bram1984
Sluimerstand zorgt ervoor dat de laptop helemaal uit gaat, maar wel heel snel weer op de been is en de laatste sessie hervat. Voorheen bleef hij dus gewoon uit, ongeacht of deze aan de stroom hing of niet.

In ieder geval stond hij vanochtend nog steeds in de sluimerstand, dus ik ga er toch vanuit dat het die instelling hierboven is.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
hostler schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:32:
Ik heb dit ook, ongeveer.
Namelijk, als ik de laptop in slaapstand zet en ik ben in de buurt van de laptop, dan hoor ik hem opstarten en dan weer uit schakelen. Als ik hem dan weer aanzet moet hij de bios weer opstarten en dan krijg ik Windows Hervatten.
Dan gaat het systeem inderdaad op de sluimerstand. Het kan zijn dat hij daarvoor inderdaad eerst uit slaapstand komt.
bram1984 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:58:
In ieder geval stond hij vanochtend nog steeds in de sluimerstand, dus ik ga er toch vanuit dat het die instelling hierboven is.
Heel apart aangezien je met die setting alleen aangeeft hoe het systeem moet reageren op systeemfouten.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1